Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Warszawie z dnia 31 maja 2012 r., sygn. VII SA/Wa 138/12

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Daria Gawlak- Nowakowska (spr.), , Sędzia WSA Mirosława Kowalska, Sędzia WSA Ewa Machlejd, Protokolant st. ref. Karolina Kaca, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 maja 2012 r. sprawy ze skargi R.K. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] listopada 2011 r. znak [...] w przedmiocie zmiany organizacji ruchu z drogi krajowej postanawia: odrzucić skargę.

Uzasadnienie

UZASADNEINIE

Sprawa będąca przedmiotem skargi R.K. została zainicjowana pismem Burmistrza Miasta [...] z dnia [...] maja 2011 r., znak: [...] do Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału w [...] w sprawie wydania pozytywnej opinii do zalegalizowania istniejącego zjazdu z drogi krajowej nr [...] ulica [...] w km [...] w związku z pracami nad zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w części miasta obejmującego swym zakresem ulicę [...] . W uzasadnieniu pisma Burmistrz [...] wskazał na prowadzoną przy ul. [...] w pobliżu ww. zjazdu działalności gospodarczej, wykonywaną przez Przedsiębiorstwo [...] , której dojazd winien odbywać się z ul. [...] (droga krajowa), ponieważ obecny dojazd z ul. [...] (droga powiatowa) posiada ograniczenie dopuszczalnego ciężaru całkowitego do 5 ton. Dodatkowo wybudowano nowe osiedle przy ul. [...] .

W odpowiedzi na powyższe pismo Zastępca Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w [...] pismem z dnia [...] czerwca 2011 r., znak: [...] przedstawił swoją negatywną opinię zalegalizowania ww. zjazdu w celu połączenia ulicy [...] z drogą krajową nr [...] dla potrzeb obsługi działalności usługowo-mieszkaniowej. Wskazał, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta [...] w obrębie [...] oraz miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego południowej części miasta [...] w obszarze [...] ww. teren obsługiwany jest wyłącznie poprzez ulicę [...] , bez bezpośredniego podłączenia do drogi krajowej nr [...] (ul. [...] ). Ulica [...] nie posiada połączenia z drogą krajową (ustalona jest w tym miejscu zieleń izolacyjna ZI1). Powyższe wynika z braku możliwości spełnienia warunków technicznych dla odległości między skrzyżowaniami wynikających z § 9 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430 z dnia 14 maja 1999 r.) oraz warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr [...] w zakresie lokalizacji zjazdu z drogi krajowej. Zjazd z drogi powinien być bezwzględnie zaprojektowany i wybudowany w sposób odpowiadający wymaganiom wynikającym z jego usytuowania oraz przeznaczenia, a w szczególności powinien być dostosowany do wymagań bezpieczeństwa ruchu na drodze, wymiarów gabarytowych pojazdów, dla których jest przeznaczony oraz do wymagań ruchu pieszych (§ 77 cyt. wyżej rozporządzenia), a biorąc pod uwagę wysokie natężenie ruchu drogowego na przedmiotowym odcinku drogi krajowej, które według pomiaru wykonanego w 2010 r. wynosi 12 189 poj./dobę i wykazuje tendencję wzrostową (GPR w 2005 r. wynosił 10 520 poj./dobę), ww. zjazd nie może być zalegalizowany.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00