Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 26 września 2018 r., sygn. III SA/Gl 176/18

Interpretacje podatkowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Orzepowska-Kyć, Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędzia WSA Małgorzata Jużków (spr.), Protokolant Specjalista Ewa Olender, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 września 2018 r. sprawy ze skargi Miasta Z. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi w niniejszej sprawie jest interpretacja indywidualna przepisów prawa podatkowego nr [...] z [...] r., wydana przez Ministra Finansów, w imieniu którego działał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w Katowicach, w następstwie złożenia wniosku przez Miasto Z. w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia opodatkowania czynności zamiany nieruchomości między wnioskodawcą a Skarbem Państwa. Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego.

W podstawie prawnej interpretacji powołany został art. 13 § 2a, art. 14 b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm. dalej powoływana jako op).

Zaskarżona interpretacja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Miasto Z. jest miastem na prawach powiatu, które niezależnie od realizacji zadań publicznych prowadzi działalność gospodarcza podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z regulacją ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 ze zm., dalej ustawa VAT), w tym sprzedaż nieruchomości. Jest czynnym podatnikiem tego podatku od 1 stycznia 2011 r. a z dniem 1 stycznia 2017 r. rozliczenia podatkowe dokonuje wspólnie z miejskimi jednostkami budżetowymi. Miasto ma zamiar zbyć nieruchomości wchodzące w skład gminnego zasobu w zamian za nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa, na podstawie art. 14 ust. 3 ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. z 2016 r., poz.2147, ze zm., w skrócie ugn). Miasto wskazało nieruchomości własne przeznaczone do zbycia oraz nieruchomości, które zamierza nabyć od Skarbu Państwa w ramach zamiany. Podkreśliło, że działki te zostały nabyte przez Skarb Państwa w latach 1999-2000 w zamian za zaległości podatkowe KWK "A", dwie z nich są zabudowane, pięć przedmiotem dzierżawy i jedna przeznaczona na działalność gospodarczą w zakresie skupu surowców wtórnych. Wartość nieruchomości Miasta jest wyższa od wartości nieruchomości Skarbu Państwa o 583 317 zł, jednakże, zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Z. z [...] r. Nr [...] w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości pomiędzy Gminą Miejską Z. a Skarbem Państwa bez obowiązku dopłaty, zamierza dokonać zamiany na warunkach wskazanych w uchwale.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00