Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 19 września 2019 r., sygn. I SA/Ol 511/19

Interpretacje podatkowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Renata Kantecka, Sędziowie sędzia WSA Ryszard Maliszewski, asesor WSA Katarzyna Górska (sprawozdawca), Protokolant sekretarz sądowy Jolanta Piasecka, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 19 września 2019r. sprawy ze skargi Spółki A. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną interpretacją indywidualną z dnia "[...]"r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: "organ" lub "KIS") uznał za nieprawidłowe stanowisko spółki A (dalej: "wnioskodawca", "wykonawca", "strona" lub "skarżąca") przedstawione we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania za koszty uzyskania przychodów (dalej: "k.u.p.") wydatków wynikających z decyzji, pozwoleń, umów i wyroków sądowych nałożonych na inny podmiot, a ponoszonych przez wnioskodawcę na podstawie umowy zawartej z tym podmiotem.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca działa w branży elektroenergetycznej. Zawiera umowy na realizację kompleksowej usługi polegającej na budowie linii energetycznej na rzecz spółki P. (dalej: "P."), która jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa, świadczącą usługi przesyłania energii elektrycznej, działającą na podstawie ustawy Prawo energetyczne oraz realizującą m. in. cele określone w "Polityce energetycznej państwa do 2030". P. jest operatorem systemu przesyłowego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.

Umowy z P. są zawierane z uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej: "Pzp"). Z przepisów tej ustawy wynika szereg wymogów, w tym wnioskodawca, jako przyszły wykonawca, przy określaniu proponowanego przez siebie wynagrodzenia musi, przed złożeniem oferty, ocenić istniejący poziom cen oraz wysokość podatków i opłat. Składana oferta musi spełniać wymogi określone przez P. w SIWZ (specyfikacja istotnych warunków zamówienia) lub, w przypadku robót budowlanych, w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU). Narzucone przez P. umowy mają kompleksowy charakter, tj. poza świadczeniem usługi budowlanej (budowy linii energetycznej) wykonawca zobowiązuje się także sporządzić dokumentację techniczną oraz dokumentację projektową, uzyskać wyroki sądowe, uzgodnienia, decyzje, opinie, ekspertyzy, pozwolenia, zezwolenia oraz postanowienia, które są niezbędne do właściwego i zgodnego z prawem wykonania inwestycji, a także zobowiązuje się zawrzeć odpowiednie umowy z właścicielami nieruchomości oraz uiścić na ich rzecz stosowne odszkodowania lub wynagrodzenia. Wykonawca zobowiązuje się też sporządzić kompleksowo dokumentację formalną, na którą składają się ostateczne decyzje administracyjne, niezbędne do wykonania robót budowlanych i eksploatacji obiektów budowlanych objętych zawartą umową, raporty, umowy cywilnoprawne, operaty szacunkowe, akty notarialne oraz wszelkie inne dokumenty formalnoprawne, niezbędne do należytego wykonania przedmiotu umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00