Artykuł aktualny na dzień 25-04-2024
Jak odnaleźć sens pracy w erze technologicznego boomu?
Technologia ważna, zaufanie - ważniejsze
Nowoczesne technologie pozwalają zespołom współpracować na odległość. Kiedy jednak ludzie nie spotykają się ze sobą i nie mają okazji do budowania relacji, może dochodzić między nimi do konfliktów, wypalenia, a w rezultacie nawet poczucia, że ich praca nie ma sensu. Co zrobić, aby nie dopuścić do takiej sytuacji, a jednocześnie nie rezygnować z dobrodziejstw cyfrowych udogodnień?
Warto wykorzystywać technologie w pracy i nie bać się, że przyczynią się one do spotęgowania braku zaufania. Tak się nie stanie, ale tylko wtedy, gdy wcześniej zadbamy o to, aby pracownicy mogli się poznać i cyklicznie spotykać w celu poprawy i budowania wzajemnych relacji.
Technologie komunikacyjne są obecnie na tyle rozwinięte i tanie, że wiele firm może z nich czerpać garściami. Wirtualne konferencje audio i wideo, komunikatory czy narzędzia do chatu na żywo, takie choćby jak Slack, pozwalają na ciągłą i efektywną wymianę wiadomości.
Potrzeba kontaktu
Z raportu Institute of Leadership and Management, opublikowanego w 2015 r., wynika, że zespoły rozproszone, które składają się z pracowników znajdujących się w różnych lokalizacjach, to coraz częstsza praktyka w wielu firmach. Co zatem sprawiło, że uczestnicy podawanego w przykładzie kursu McNulty’ego zdecydowali, że chcą się spotkać i poświęcić czasami nawet 2-3 dni (uwzględniając dojazdy) z dala od miejsca zamieszkania i rodziny, aby pracować nad projektem? Wygląda na to, że było to dla nich całkowicie naturalne zachowanie.