Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [7 z 22]

Artykuł aktualny na dzień 26-04-2024

Kim jest twój klient i dlaczego warto go poznać?

Partnerstwo zaczyna się od zrozumienia

W ostatnich latach firmy prześcigają się w tworzeniu modeli biznesowych oraz unikalnej i dopasowanej do klienta propozycji wartości. Obecnie klient jest coraz bardziej świadomy, wyedukowany, wie, czego chce i dużo trudniej zaskoczyć go nowym, świeżym, ciekawym produktem czy usługą. Dlatego naukowcy, badacze, konsultanci biznesowi poszukują metod, które pozwolą na lepsze poznanie obecnych i przyszłych potrzeb klienta, aby ten był coraz bardziej usatysfakcjonowany, a firmy mogły zarabiać, rozwijać ludzi i swoją działalność, a także tworzyć innowacje.

Aleksander Osterwalder w książce Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera za serce modelu uznał segmenty klientów, ich charakterystykę oraz propozycję wartości, która powinna odpowiadać potrzebom, motywacjom, celom, ambicjom, marzeniom danych segmentów klienta. Temat propozycji wartości okazał się na tyle istotny, że Osterwalder poświęcił mu całą następną książkę, czyli Projektowanie propozycji wartości. Jak stworzyć produkty i usługi, których zapragną klienci. Dzisiejsi sprzedawcy, marketerzy, projektanci produktów i usług nie mają łatwego zadania, ponieważ można śmiało powiedzieć, że przestali oni kreować potrzeby rynku i wymyślać rozwiązania, które klient pasywnie przyjmował. Teraz role odwróciły się, a firmy zmuszone są zacząć odkrywać także nieuświadomione potrzeby klientów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00