Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [6 z 36]

Artykuł aktualny na dzień 28-03-2024

Performance Management w praktyce HRM

Liczą się fakty

Pomiar efektywności od zawsze był naturalną praktyką np. działów sprzedaży czy logistyki. Teraz z powodzeniem zaczyna być wykorzystywany również przez działy personalne. HR-owcy powinni nauczyć się nawyku gromadzenia i analizowania obiektywnych informacji o efektach swojej działalności. Takie postępowanie pozwala znacznie zredukować niepewność co do konsekwencji rozważanych decyzji oraz zminimalizować możliwość popełnienia błędu.

Celem stosowania Performance Management jest ciągłe usprawnianie działań zmierzających do realizacji misji firmy i osiągania jej kolejnych celów.

Kluczowa jest też integracja działań HRM z innymi procesami realizowanymi w firmie. Bardzo ważnym aspektem takiej współpracy powinno być m.in. opracowywanie wspólnych wskaźników efektywności dla powiązanych funkcjonalnie działów. Kolejnym krokiem jest udostępnianie ich wszystkim pionom i szczeblom organizacji, które mogłyby być zainteresowane ich wykorzystaniem. Właśnie taką propozycję usystematyzowania działań przedsiębiorstwa zawiera koncepcja Performance Management.

Zarządzanie efektywnością

Performance Management (tłumaczone najczęściej jako zarządzanie efektywnością) jest jednym z tzw. systemów bazujących na faktach, służących poprawie jakości podejmowanych decyzji biznesowych oraz podnoszeniu wydajności organizacji. Podejście to jest częściowo oparte na znanych od dawna koncepcjach zarządzania, m.in. na klasycznych założeniach Business Intelligence. Siłą podejścia Performance Management jest innowacyjna integracja sprawdzonych już rozwiązań w spójną i logiczną całość. W literaturze koncepcja ta opisywana bywa na różne sposoby: węziej - jako tworzenie systemu, w którym ludzie mają możliwość wykonania swojej pracy najlepiej, jak potrafią, oraz szerzej - jako ciągłe podnoszenie oczekiwanych standardów wykonania. Definicje sprowadzają się jednak do wspólnego mianownika mówiącego, że zarządzanie efektywnością jest systematycznym procesem. Przebiega on według następujących po sobie faz:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00