Artykuł aktualny na dzień 19-04-2024
Sens obrazu w tworzeniu rzeczywistości firmowej
Czy można narysować biznes?
Wyobraź sobie, że ktoś obok ciebie wypowiada słowo Chopin. Co pojawia się w twojej głowie? Charakterystyczny obrys głowy ze specyficznym nosem, koścista ręka na fortepianie, pomnik z Łazienek czy wierzby na mazowieckiej ziemi? A może słyszysz muzykę, czujesz powiew wiatru? Przypuszczalnie jednak w twojej głowie nie pojawiło się słowo, nie pojawiły się litery: C, H, O, P, I, N. Jaki zatem wniosek z tego krótkiego eksperymentu?
Rysując podczas zebrań, konferencji i szkoleń, upraszczasz złożone sprawy, a twoim odbiorcom łatwiej jest je zrozumieć i zapamiętać.
Myślimy obrazami i to, co jako pierwsze pojawia się w naszej głowie, to obraz. Sens obrazu chwytamy w jedną setną sekundy! 50 proc. mózgu angażowane jest w proces wizualny. W jaki sposób w biznesie wykorzystać tę cudowną właściwość obrazu?