Artykuł aktualny na dzień 20-04-2024
Przegląd mediów zagranicznych
Marka osobista pracownika
W artykule "Qué valores te interesa potenciar en tu marca personal?" autorzy podkreślają, jak ważne jest świadome zarządzanie marką osobistą niezależnie od sektora, w którym funkcjonuje pracownik. Wskazują również, jakie kluczowe umiejętności i cechy należy rozwijać, myśląc strategicznie o personal brandingu, a są nimi:
1. kreatywność - pomyśl, jak możesz się wyróżnić;
2. szybkość - pokaż innym, jak szybki jesteś w działaniu;
3. charyzma - przeanalizuj wszystkie swoje doświadczenia i opisz te, w ramach których udało ci się przekonać do czegoś klienta lub odpowiednio pokierować grupą projektową;
4. efektywność - podawaj konkretne przykłady własnej skuteczności i wydajności;
5. wielowartościowość - pokazuj, że jesteś osobą łączącą i umiejącą wykorzystać w praktyce wiedzę z różnych dziedzin;
6. specjalizacja - pracuj na to, aby pozyskać etykietkę eksperta w konkretnej dziedzinie, najlepiej takiej, w której nie ma dużej konkurencji;
7. adaptacyjność - ucz się przystosowywać do zmian zachodzących na rynku;
8. etyka - wyznaczaj jasno swoją "etyczną trajektorię".
www.wsj.com