Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia

Artykuł aktualny na dzień 27-04-2024

Co słychać w HR?

Aleksandra Czyżewska

Head of People and Performance w Kraft Heinz Poland

Jak wygląda struktura zatrudnienia w firmie Kraft Heinz?

Struktura jest zróżnicowana, mamy pracowników biurowych i produkcyjnych. Jesteśmy podzieleni na dwie duże jednostki - część komercyjną oraz fabrykę, gdzie mamy mniejsze funkcyjne zespoły odpowiedzialne za poszczególne obszary, tj. sprzedaż, marketing, logistykę, produkcję, zakupy, finanse czy R&D. W całej Polsce kobiety stanowią 50 proc. pracowników, a na wyższych stanowiskach kierowniczych jest to ok. 56 proc. Stawiamy na różnorodność i to także jedna z naszych wartości: „Żądamy różnorodności” - a różnorodność to nie tylko płeć czy doświadczenie, lecz także sposób myślenia, wykształcenie, wiek czy orientacja seksualna.

Jak firma radzi sobie ze współpracą pracowników z różnych grup wiekowych lub korzysta z możliwości, które to zjawisko daje?

Tak jak wspominałam, różnorodność to także wiek i reprezentowanie różnych pokoleń. W pierwszej kolejności zdajemy sobie sprawę z tego, że to coś, z czego możemy czerpać i na czym możemy budować. W Kraft Heinz w zespołach komercyjnych średnia wieku to 35 lat, natomiast różnice wiekowe pracowników najbardziej widoczne są w fabryce, gdzie wchodząca na rynek generacja Z ma okazję współpracować w jednym zespole z generacją X czy nawet reprezentantami Baby Boomersów. To nie lada wyzwanie, ale też duża szansa. Wyzwanie, bo patrząc na różne pokolenia, dostrzegamy spore trudności w zrozumieniu swoich wzajemnych potrzeb i sposobów działania, a szansa, bo budując świadomość i ucząc naszych pracowników, jak czerpać z tych zasobów, możemy osiągnąć przewagę w biznesie.

W Kraft Heinz pokazujemy, czego możemy się uczyć od siebie wzajemnie. Generacja Z, młode osoby 20+, to pracownicy, od których czerpiemy wiedzę i doświadczenie z zakresu nowych technologii, mediów społecznościowych, AI oraz virtual reality, ale to też inne podejście do pracy, skupione na swoich potrzebach, zbalansowane i dobrze zaplanowane. Z kolei pracownicy generacji X, osoby, które są cierpliwe i przywiązane do tradycji, mogą inspirować nas w podejściu do pracy opierającym się na lojalności, oddaniu i poświęceniu, natomiast od pokolenia Y możemy uczyć się optymizmu, wiary w siebie, dbania o swój czas wolny i niezależności. Każde pokolenie ma do zaoferowania swoje wartości i może dzielić się własnymi doświadczeniami, jednocześnie będąc inspiracją dla innych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00