Ubezpieczenia gospodarcze w praktyce
Jestem byłym agentem ubezpieczeniowym jednego z towarzystw ubezpieczeniowych. Z chwilą rozwiązania umowy rozliczyłem się z pobranych druków i zainkasowanych składek, a także z pełnomocnictwa. Do tej pory nie otrzymałem weksla in blanco z moim podpisem. Ubezpieczyciel powołuje się na ewentualne roszczenia w stosunku do mnie z uwagi na zawarte wcześniej polisy. Ostatnia polisa była zawarta w październiku
Od 1 stycznia 2004 r. obowiązują zmiany w ustawie o opłacie skarbowej związane z działalnością agentów ubezpieczeniowych. Wprowadzono je przepisem art. 49 ustawy z 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym. Zostaną one poniżej omówione.
Jakie wymogi muszę spełnić, aby działać na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego? Szczególnie interesuje mnie, czy decydując się na działalność na tym rynku muszę zdawać egzaminy. Jeżeli tak, to jakie są warunki ich przeprowadzania?
Uzyskałem uprawnienia do wykonywania działalności agenta ubezpieczeniowego. Czy od dokonania wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych należy uiścić opłatę skarbową?
Jakich nowych informacji możemy żądać od agenta i brokera ubezpieczeniowego? Na jakich zasadach pośrednictwo ubezpieczeniowe w Polsce może wykonywać agent i broker z innego państwa UE?