history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-07-25 do 2009-10-08

Rozdział 2

Raporty bieżące i sprawozdania okresowe towarzystwa

§ 5. 1. Towarzystwo jest obowiązane do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących działalności towarzystwa, jego sytuacji finansowej lub zarządzania zbiorczym portfelem papierów wartościowych, o:

1) [10] zmniejszeniu wysokości kapitału własnego towarzystwa poniżej poziomu określonego zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy;

2) [11] uzupełnieniu kapitału własnego do poziomu określonego zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy;

3) nabyciu, objęciu lub zbyciu przez towarzystwo akcji lub udziałów w innych podmiotach, z wyłączeniem akcji wchodzących w skład zbiorczego portfela papierów wartościowych;

4) dokonaniu przez towarzystwo wpłat do zbiorczego portfela papierów wartościowych;

5) zawarciu przez towarzystwo we własnym imieniu i na własny rachunek umowy pożyczki lub kredytu albo o emisji obligacji, jeżeli łączna wartość pożyczek, kredytów i zobowiązań wynikających z emisji obligacji przekroczy 5 % wartości kapitałów własnych, a w przypadku umów, z których zobowiązanie może powstać w terminie późniejszym niż dzień zawarcia umowy – o każdorazowym powstaniu zobowiązania wynikającego z tych umów, przekraczającego 5 % wartości kapitałów własnych, oraz o każdym przekroczeniu wielokrotności tego progu;

6) nabyciu puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności w celu ich wniesienia do funduszu sekurytyzacyjnego lub o wniesieniu tej puli lub praw do funduszu sekurytyzacyjnego;

7) zawarciu umowy zobowiązującej do nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, w celu wniesienia do funduszu zamkniętego lub o wniesieniu tych praw do funduszu zamkniętego;

8) nabyciu certyfikatów podporządkowanych;

9) udzieleniu poręczenia za zobowiązania funduszu sekurytyzacyjnego;

10) zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego towarzystwa;

11) zamiarze połączenia z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;

12) połączeniu z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;

13) zamiarze podziału towarzystwa;

14) podziale towarzystwa;

15) akcjonariuszach towarzystwa;

16) aktualnej strukturze grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo;

17) otwarciu likwidacji lub ogłoszeniu upadłości;

18) [12] zmianach w składzie zarządu oraz o zawieszeniu w czynnościach członków zarządu;

19) doradcach inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;

20) zleceniu zarządzania portfelem inwestycyjnym funduszu inwestycyjnego lub jego częścią podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, oraz o rozwiązaniu umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym lub jego częścią;

21) wszczęciu przez towarzystwo postępowania sądowego przeciwko podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonywania umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;

22) wszczęciu przez inwestorów postępowania sądowego przeciwko towarzystwu;

23) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne dokonanych przez towarzystwo w ramach zapisów na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne funduszu, którym towarzystwo zarządza, oraz liczbie nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych;

24) niezebraniu wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych w wysokości określonej w statucie funduszu inwestycyjnego;

25) wpisie lub odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych;

26) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa, w przypadku, o którym mowa w art. 65 ust. 2 pkt 3 ustawy, oraz liczbie jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo;

27) zapisach na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;

28) zdarzeniach powodujących zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych;

29) likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;

30) zmianie regulaminu zbiorczego portfela papierów wartościowych;

31) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie;

32) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi na zlecenie;

33) zmianach w regulaminie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie lub regulaminie usług doradztwa inwestycyjnego;

34) dacie rozpoczęcia i zakończenia pełnienia funkcji przedstawiciela dla funduszy z siedzibą za granicą, wraz z podaniem ich nazw;

35) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu działalności przez oddział towarzystwa utworzony na terytorium państwa członkowskiego;

36) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu wykonywania działalności towarzystwa na terytorium państwa członkowskiego bez tworzenia oddziału;

37) zgłoszonych towarzystwu przez właściwe organy nadzoru państwa członkowskiego nieprawidłowościach w jego działalności;

38) odwołaniu inspektora nadzoru lub osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej z pełnionej funkcji;

39) [13] stanie wykonania założeń przedstawionych w analizie ekonomiczno-finansowej, o której mowa w art. 58 ust. 1 pkt 3 ustawy.

2. [14] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:

1) wysokość wymaganego kapitału własnego towarzystwa, ustalonego zgodnie z:

a) art. 50 ust. 1 ustawy albo

b) art. 50 ust. 2 ustawy z uwzględnieniem art. 50 ust. 3 oraz ust. 4 ustawy;

2) bieżącą wysokość kapitału własnego towarzystwa;

3) różnicę między wysokością wymaganego kapitału własnego a bieżącą wysokością kapitału własnego;

4) opis działań, jakie towarzystwo podjęło lub zamierza podjąć w celu dostosowania kapitału własnego do wymagań określonych w art. 50 ust. 1–4 ustawy.

3. [15] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę uzupełnienia kapitału własnego do wymaganego poziomu;

2) sposób uzupełnienia kapitału własnego;

3) wysokość kapitału własnego towarzystwa po jego uzupełnieniu;

4) różnicę między bieżącą wysokością kapitału własnego a wymaganą wysokością kapitału własnego, zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę i sposób nabycia, objęcia albo zbycia akcji lub udziałów;

2) rodzaj nabytych, objętych lub zbytych aktywów;

3) firmę, siedzibę oraz adres:

a) emitenta nabytych, objętych albo zbytych akcji,

b) podmiotu, którego udziały nabywa, obejmuje albo zbywa towarzystwo;

4) wartość akcji lub udziałów będących przedmiotem transakcji, procentowy udział w kapitale zakładowym danego podmiotu po zawarciu transakcji oraz procentowy udział głosów w organach danego podmiotu na dzień zawarcia transakcji.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania wpłaty;

2) wysokość wpłaconej kwoty;

3) wartość aktywów zbiorczego portfela po dokonanej wpłacie.

6. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zawarcia umowy pożyczki lub kredytu albo datę rozpoczęcia emisji obligacji;

2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę i adres podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu;

3) wysokość pożyczki lub kredytu;

4) obciążenie majątku związane z pożyczką lub kredytem;

5) termin zwrotu pożyczki lub kredytu;

6) przewidywaną łączną wartość wpływów z emisji oraz koszty emisji;

7) procentowy udział zaciągniętych pożyczek, kredytów i zobowiązań z tytułu emisji obligacji przez towarzystwo w stosunku do kapitału własnego towarzystwa, po zaciągnięciu pożyczki lub kredytu albo emisji obligacji;

8) [16] cel zawarcia umowy.

7. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę nabycia puli wierzytelności albo praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności albo wniesienia tej puli albo praw do funduszu sekurytyzacyjnego;

2) wskazanie strony umowy albo funduszu sekurytyzacyjnego;

3) wartość puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności;

4) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia puli wierzytelności lub praw do świadczeń z określonej puli wierzytelności.

8. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, albo wniesienia tych praw do funduszu zamkniętego;

2) przedmiot umowy;

3) wskazanie strony umowy albo funduszu zamkniętego;

4) wartość przedmiotu umowy;

5) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia przedmiotu umowy.

9. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę i cenę nabycia certyfikatów podporządkowanych;

2) źródło pochodzenia środków na nabycie certyfikatów podporządkowanych.

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę udzielenia poręczenia;

2) wartość poręczenia;

3) tytuł poręczenia.

11. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa.

12. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:

1) plan połączenia wraz z dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

1a) [17] informację o dacie ogłoszenia planu połączenia;

2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:

a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,

b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,

c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;

3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

5) pisemne sprawozdania zarządów łączących się spółek, o których mowa w art. 501 Kodeksu spółek handlowych, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdań jest wymagane;

6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu z działalności spółki (niebędącej innym towarzystwem) łączącej się z towarzystwem, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;

7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu połączenia, w przypadku gdy sporządzenie takiej opinii jest wymagane.

13. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien zawierać:

1) [18] (uchylony);

2) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy każdej z łączących się spółek o łączeniu się spółek;

3) datę wpisania połączenia do właściwego rejestru oraz odpis z tego rejestru.

14. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien zawierać:

1) plan podziału wraz z dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

1a) [19] informację o dacie ogłoszenia planu podziału;

2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:

a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,

b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,

c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;

3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

5) pisemne sprawozdanie zarządu spółki dzielonej (towarzystwa) i zarządów każdej ze spółek przejmujących, o którym mowa w art. 536 § 1 Kodeksu spółek handlowych;

6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;

7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu podziału.

15. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:

1) [20] (uchylony);

2) kopię uchwał walnego zgromadzenia spółki dzielonej (towarzystwa) oraz każdej ze spółek przejmujących lub spółki nowo zawiązanej w organizacji o podziale, zawierających zgodę spółki przejmującej lub spółki nowo zawiązanej na plan podziału, a także na proponowane zmiany statutu spółki przejmującej;

3) informację o wykreśleniu towarzystwa z rejestru przedsiębiorców oraz odpis z rejestru dotyczący spółki, na którą przeszły zezwolenia udzielone towarzystwu w związku z dokonanym podziałem.

16. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania wpisu w księdze akcyjnej;

2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę, adres oraz kraj siedziby akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;

3) liczbę akcji nabytych lub objętych przez akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;

4) skład akcjonariuszy towarzystwa po dokonaniu nowego wpisu w księdze akcyjnej według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

17. [21] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać opis struktury grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo, według stanu obowiązującego na dzień 31 grudnia, ze wskazaniem firmy (nazwy), adresu i siedziby podmiotów wchodzących w skład grupy, procentowego udziału tych podmiotów w kapitale innych podmiotów należących do grupy oraz procentu ogólnej liczby posiadanych głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub zgromadzeniu wspólników tych podmiotów.

18. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:

1) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa:

a) o rozwiązaniu towarzystwa albo

b) o przeniesieniu jego siedziby za granicę;

2) kopię orzeczenia sądu o rozwiązaniu towarzystwa;

3) kopię postanowienia sądu o ogłoszeniu upadłości towarzystwa;

4) wskazanie innej, przewidzianej prawem lub postanowieniami statutu, przyczyny, która powoduje rozwiązanie towarzystwa.

19. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę i przyczynę odwołania, powołania albo zawieszenia członka zarządu;

2) imię i nazwisko członka zarządu, który został odwołany, powołany albo zawieszony;

3) aktualną listę członków zarządu.

20. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zawarcia, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy z doradcą inwestycyjnym;

2) liczbę doradców inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;

3) imiona i nazwiska doradców inwestycyjnych.

21. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie firmy, siedziby, kraju siedziby i adresu podmiotu, któremu zlecono zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią, oraz datę rozpoczęcia zarządzania przez ten podmiot portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;

2) wskazanie funduszu, którego umowa dotyczy, oraz zakresu tej umowy (całość lub część portfela inwestycyjnego funduszu);

3) datę rozwiązania umowy oraz przyczynę jej rozwiązania.

22. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie wniesienia pozwu.

23. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie doręczenia pozwu.

24. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie funduszu, na którego jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne towarzystwo złożyło zapis;

2) liczbę nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz procentowy udział tych jednostek lub certyfikatów inwestycyjnych w ogólnej liczbie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych funduszu;

3) wysokość wpłat dokonanych na nabycie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych.

25. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać informację o wielkości zebranych wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych oraz wielkość wpłat określoną w statucie funduszu.

26. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać kopię postanowienia o wpisie lub o odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.

27. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:

1) wartość aktywów netto funduszu w dniu podjęcia przez towarzystwo decyzji o nabyciu jednostek uczestnictwa;

2) datę złożenia zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa i datę jego realizacji;

3) liczbę jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;

4) wartość jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;

5) wartość aktywów netto funduszu po ujęciu w księgach rachunkowych funduszu nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;

6) informację o wartości zrealizowanych zleceń nabycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa przez pozostałych uczestników funduszu w dniu realizacji zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;

7) łączną liczbę jednostek uczestnictwa funduszu posiadaną przez towarzystwo po realizacji zlecenia.

28. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia albo zakończenia przyjmowania zapisów na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;

2) liczbę tytułów uczestnictwa przydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych;

3) liczbę uczestników zbiorczego portfela papierów wartościowych;

4) liczbę tytułów uczestnictwa nieprzydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych, które przysługują towarzystwu.

29. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych oraz szczegółowe omówienie tego zdarzenia;

2) datę oraz sposób zmiany składu procentowego zbiorczego portfela papierów wartościowych, procentowy skład zbiorczego portfela papierów wartościowych po dokonaniu zmiany;

3) wartość aktywów netto zbiorczego portfela papierów wartościowych i wartość aktywów netto na tytuł uczestnictwa według ostatniej wyceny przed dniem wystąpienia zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu portfela papierów wartościowych oraz według wyceny aktywów po dokonaniu zmiany, o której mowa w pkt 2;

4) wskazanie zakresu niedostosowania struktury portfela do procentowego udziału poszczególnych kategorii lokat, określonego w regulaminie portfela.

30. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 29, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;

2) liczbę tytułów uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych, istniejących w dniu rozpoczęcia likwidacji;

3) harmonogram likwidacji – jeżeli nie został opisany w regulaminie zbiorczego portfela papierów wartościowych;

4) datę zakończenia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych.

31. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania zmian w regulaminie;

2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;

3) tekst jednolity regulaminu.

32. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania zmian w regulaminie;

2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;

3) tekst jednolity regulaminu.

33. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 35, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie państwa członkowskiego;

2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;

3) nowy zakres wykonywanej działalności.

34. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie państwa członkowskiego;

2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;

3) nowy zakres wykonywanej działalności.

35. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie nieprawidłowości;

2) szczegółowy opis przyczyn nieprawidłowości;

3) datę wystąpienia nieprawidłowości;

4) datę zgłoszenia towarzystwu nieprawidłowości przez właściwy organ nadzoru państwa członkowskiego;

5) szczegółowy opis działań podjętych w celu usunięcia nieprawidłowości.

36. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 38, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:

1) imię i nazwisko inspektora nadzoru, kopię uchwały zarządu towarzystwa oraz uzasadnienie odwołania inspektora nadzoru z pełnionej funkcji;

2) imię i nazwisko osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej oraz uzasadnienie odwołania tej osoby z pełnionej funkcji.

37. [22] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 39, raport bieżący powinien zawierać:

1) zwięzłą informację o różnicach między założeniami przedstawionymi w analizie ekonomiczno-finansowej a stanem faktycznym, w szczególności w zakresie poniesionych przez towarzystwo kosztów;

2) wyjaśnienie przyczyn zaistnienia odchyleń od wartości prognozowanych w analizie ekonomiczno-finansowej, w tym określenie, czy odchylenie wystąpiło z przyczyn niezależnych od towarzystwa.

[10] § 5 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[11] § 5 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[12] § 5 ust. 1 pkt 18 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[13] § 5 ust. 1 pkt 39 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[14] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[15] § 5 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[16] § 5 ust. 6 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[17] § 5 ust. 12 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[18] § 5 ust. 13 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. e) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[19] § 5 ust. 14 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. f) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[20] § 5 ust. 15 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. g) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[21] § 5 ust. 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. h) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[22] § 5 ust. 37 dodany przez § 1 pkt 2 lit. i) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-07-25 do 2009-10-08

Rozdział 2

Raporty bieżące i sprawozdania okresowe towarzystwa

§ 5. 1. Towarzystwo jest obowiązane do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących działalności towarzystwa, jego sytuacji finansowej lub zarządzania zbiorczym portfelem papierów wartościowych, o:

1) [10] zmniejszeniu wysokości kapitału własnego towarzystwa poniżej poziomu określonego zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy;

2) [11] uzupełnieniu kapitału własnego do poziomu określonego zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy;

3) nabyciu, objęciu lub zbyciu przez towarzystwo akcji lub udziałów w innych podmiotach, z wyłączeniem akcji wchodzących w skład zbiorczego portfela papierów wartościowych;

4) dokonaniu przez towarzystwo wpłat do zbiorczego portfela papierów wartościowych;

5) zawarciu przez towarzystwo we własnym imieniu i na własny rachunek umowy pożyczki lub kredytu albo o emisji obligacji, jeżeli łączna wartość pożyczek, kredytów i zobowiązań wynikających z emisji obligacji przekroczy 5 % wartości kapitałów własnych, a w przypadku umów, z których zobowiązanie może powstać w terminie późniejszym niż dzień zawarcia umowy – o każdorazowym powstaniu zobowiązania wynikającego z tych umów, przekraczającego 5 % wartości kapitałów własnych, oraz o każdym przekroczeniu wielokrotności tego progu;

6) nabyciu puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności w celu ich wniesienia do funduszu sekurytyzacyjnego lub o wniesieniu tej puli lub praw do funduszu sekurytyzacyjnego;

7) zawarciu umowy zobowiązującej do nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, w celu wniesienia do funduszu zamkniętego lub o wniesieniu tych praw do funduszu zamkniętego;

8) nabyciu certyfikatów podporządkowanych;

9) udzieleniu poręczenia za zobowiązania funduszu sekurytyzacyjnego;

10) zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego towarzystwa;

11) zamiarze połączenia z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;

12) połączeniu z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;

13) zamiarze podziału towarzystwa;

14) podziale towarzystwa;

15) akcjonariuszach towarzystwa;

16) aktualnej strukturze grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo;

17) otwarciu likwidacji lub ogłoszeniu upadłości;

18) [12] zmianach w składzie zarządu oraz o zawieszeniu w czynnościach członków zarządu;

19) doradcach inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;

20) zleceniu zarządzania portfelem inwestycyjnym funduszu inwestycyjnego lub jego częścią podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, oraz o rozwiązaniu umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym lub jego częścią;

21) wszczęciu przez towarzystwo postępowania sądowego przeciwko podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonywania umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;

22) wszczęciu przez inwestorów postępowania sądowego przeciwko towarzystwu;

23) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne dokonanych przez towarzystwo w ramach zapisów na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne funduszu, którym towarzystwo zarządza, oraz liczbie nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych;

24) niezebraniu wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych w wysokości określonej w statucie funduszu inwestycyjnego;

25) wpisie lub odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych;

26) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa, w przypadku, o którym mowa w art. 65 ust. 2 pkt 3 ustawy, oraz liczbie jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo;

27) zapisach na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;

28) zdarzeniach powodujących zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych;

29) likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;

30) zmianie regulaminu zbiorczego portfela papierów wartościowych;

31) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie;

32) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi na zlecenie;

33) zmianach w regulaminie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie lub regulaminie usług doradztwa inwestycyjnego;

34) dacie rozpoczęcia i zakończenia pełnienia funkcji przedstawiciela dla funduszy z siedzibą za granicą, wraz z podaniem ich nazw;

35) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu działalności przez oddział towarzystwa utworzony na terytorium państwa członkowskiego;

36) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu wykonywania działalności towarzystwa na terytorium państwa członkowskiego bez tworzenia oddziału;

37) zgłoszonych towarzystwu przez właściwe organy nadzoru państwa członkowskiego nieprawidłowościach w jego działalności;

38) odwołaniu inspektora nadzoru lub osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej z pełnionej funkcji;

39) [13] stanie wykonania założeń przedstawionych w analizie ekonomiczno-finansowej, o której mowa w art. 58 ust. 1 pkt 3 ustawy.

2. [14] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:

1) wysokość wymaganego kapitału własnego towarzystwa, ustalonego zgodnie z:

a) art. 50 ust. 1 ustawy albo

b) art. 50 ust. 2 ustawy z uwzględnieniem art. 50 ust. 3 oraz ust. 4 ustawy;

2) bieżącą wysokość kapitału własnego towarzystwa;

3) różnicę między wysokością wymaganego kapitału własnego a bieżącą wysokością kapitału własnego;

4) opis działań, jakie towarzystwo podjęło lub zamierza podjąć w celu dostosowania kapitału własnego do wymagań określonych w art. 50 ust. 1–4 ustawy.

3. [15] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę uzupełnienia kapitału własnego do wymaganego poziomu;

2) sposób uzupełnienia kapitału własnego;

3) wysokość kapitału własnego towarzystwa po jego uzupełnieniu;

4) różnicę między bieżącą wysokością kapitału własnego a wymaganą wysokością kapitału własnego, zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę i sposób nabycia, objęcia albo zbycia akcji lub udziałów;

2) rodzaj nabytych, objętych lub zbytych aktywów;

3) firmę, siedzibę oraz adres:

a) emitenta nabytych, objętych albo zbytych akcji,

b) podmiotu, którego udziały nabywa, obejmuje albo zbywa towarzystwo;

4) wartość akcji lub udziałów będących przedmiotem transakcji, procentowy udział w kapitale zakładowym danego podmiotu po zawarciu transakcji oraz procentowy udział głosów w organach danego podmiotu na dzień zawarcia transakcji.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania wpłaty;

2) wysokość wpłaconej kwoty;

3) wartość aktywów zbiorczego portfela po dokonanej wpłacie.

6. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zawarcia umowy pożyczki lub kredytu albo datę rozpoczęcia emisji obligacji;

2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę i adres podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu;

3) wysokość pożyczki lub kredytu;

4) obciążenie majątku związane z pożyczką lub kredytem;

5) termin zwrotu pożyczki lub kredytu;

6) przewidywaną łączną wartość wpływów z emisji oraz koszty emisji;

7) procentowy udział zaciągniętych pożyczek, kredytów i zobowiązań z tytułu emisji obligacji przez towarzystwo w stosunku do kapitału własnego towarzystwa, po zaciągnięciu pożyczki lub kredytu albo emisji obligacji;

8) [16] cel zawarcia umowy.

7. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę nabycia puli wierzytelności albo praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności albo wniesienia tej puli albo praw do funduszu sekurytyzacyjnego;

2) wskazanie strony umowy albo funduszu sekurytyzacyjnego;

3) wartość puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności;

4) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia puli wierzytelności lub praw do świadczeń z określonej puli wierzytelności.

8. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, albo wniesienia tych praw do funduszu zamkniętego;

2) przedmiot umowy;

3) wskazanie strony umowy albo funduszu zamkniętego;

4) wartość przedmiotu umowy;

5) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia przedmiotu umowy.

9. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę i cenę nabycia certyfikatów podporządkowanych;

2) źródło pochodzenia środków na nabycie certyfikatów podporządkowanych.

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę udzielenia poręczenia;

2) wartość poręczenia;

3) tytuł poręczenia.

11. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa.

12. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:

1) plan połączenia wraz z dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

1a) [17] informację o dacie ogłoszenia planu połączenia;

2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:

a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,

b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,

c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;

3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

5) pisemne sprawozdania zarządów łączących się spółek, o których mowa w art. 501 Kodeksu spółek handlowych, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdań jest wymagane;

6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu z działalności spółki (niebędącej innym towarzystwem) łączącej się z towarzystwem, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;

7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu połączenia, w przypadku gdy sporządzenie takiej opinii jest wymagane.

13. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien zawierać:

1) [18] (uchylony);

2) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy każdej z łączących się spółek o łączeniu się spółek;

3) datę wpisania połączenia do właściwego rejestru oraz odpis z tego rejestru.

14. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien zawierać:

1) plan podziału wraz z dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

1a) [19] informację o dacie ogłoszenia planu podziału;

2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:

a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,

b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,

c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;

3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

5) pisemne sprawozdanie zarządu spółki dzielonej (towarzystwa) i zarządów każdej ze spółek przejmujących, o którym mowa w art. 536 § 1 Kodeksu spółek handlowych;

6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;

7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu podziału.

15. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:

1) [20] (uchylony);

2) kopię uchwał walnego zgromadzenia spółki dzielonej (towarzystwa) oraz każdej ze spółek przejmujących lub spółki nowo zawiązanej w organizacji o podziale, zawierających zgodę spółki przejmującej lub spółki nowo zawiązanej na plan podziału, a także na proponowane zmiany statutu spółki przejmującej;

3) informację o wykreśleniu towarzystwa z rejestru przedsiębiorców oraz odpis z rejestru dotyczący spółki, na którą przeszły zezwolenia udzielone towarzystwu w związku z dokonanym podziałem.

16. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania wpisu w księdze akcyjnej;

2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę, adres oraz kraj siedziby akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;

3) liczbę akcji nabytych lub objętych przez akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;

4) skład akcjonariuszy towarzystwa po dokonaniu nowego wpisu w księdze akcyjnej według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

17. [21] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać opis struktury grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo, według stanu obowiązującego na dzień 31 grudnia, ze wskazaniem firmy (nazwy), adresu i siedziby podmiotów wchodzących w skład grupy, procentowego udziału tych podmiotów w kapitale innych podmiotów należących do grupy oraz procentu ogólnej liczby posiadanych głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub zgromadzeniu wspólników tych podmiotów.

18. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:

1) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa:

a) o rozwiązaniu towarzystwa albo

b) o przeniesieniu jego siedziby za granicę;

2) kopię orzeczenia sądu o rozwiązaniu towarzystwa;

3) kopię postanowienia sądu o ogłoszeniu upadłości towarzystwa;

4) wskazanie innej, przewidzianej prawem lub postanowieniami statutu, przyczyny, która powoduje rozwiązanie towarzystwa.

19. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę i przyczynę odwołania, powołania albo zawieszenia członka zarządu;

2) imię i nazwisko członka zarządu, który został odwołany, powołany albo zawieszony;

3) aktualną listę członków zarządu.

20. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zawarcia, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy z doradcą inwestycyjnym;

2) liczbę doradców inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;

3) imiona i nazwiska doradców inwestycyjnych.

21. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie firmy, siedziby, kraju siedziby i adresu podmiotu, któremu zlecono zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią, oraz datę rozpoczęcia zarządzania przez ten podmiot portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;

2) wskazanie funduszu, którego umowa dotyczy, oraz zakresu tej umowy (całość lub część portfela inwestycyjnego funduszu);

3) datę rozwiązania umowy oraz przyczynę jej rozwiązania.

22. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie wniesienia pozwu.

23. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie doręczenia pozwu.

24. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie funduszu, na którego jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne towarzystwo złożyło zapis;

2) liczbę nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz procentowy udział tych jednostek lub certyfikatów inwestycyjnych w ogólnej liczbie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych funduszu;

3) wysokość wpłat dokonanych na nabycie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych.

25. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać informację o wielkości zebranych wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych oraz wielkość wpłat określoną w statucie funduszu.

26. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać kopię postanowienia o wpisie lub o odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.

27. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:

1) wartość aktywów netto funduszu w dniu podjęcia przez towarzystwo decyzji o nabyciu jednostek uczestnictwa;

2) datę złożenia zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa i datę jego realizacji;

3) liczbę jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;

4) wartość jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;

5) wartość aktywów netto funduszu po ujęciu w księgach rachunkowych funduszu nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;

6) informację o wartości zrealizowanych zleceń nabycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa przez pozostałych uczestników funduszu w dniu realizacji zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;

7) łączną liczbę jednostek uczestnictwa funduszu posiadaną przez towarzystwo po realizacji zlecenia.

28. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia albo zakończenia przyjmowania zapisów na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;

2) liczbę tytułów uczestnictwa przydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych;

3) liczbę uczestników zbiorczego portfela papierów wartościowych;

4) liczbę tytułów uczestnictwa nieprzydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych, które przysługują towarzystwu.

29. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych oraz szczegółowe omówienie tego zdarzenia;

2) datę oraz sposób zmiany składu procentowego zbiorczego portfela papierów wartościowych, procentowy skład zbiorczego portfela papierów wartościowych po dokonaniu zmiany;

3) wartość aktywów netto zbiorczego portfela papierów wartościowych i wartość aktywów netto na tytuł uczestnictwa według ostatniej wyceny przed dniem wystąpienia zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu portfela papierów wartościowych oraz według wyceny aktywów po dokonaniu zmiany, o której mowa w pkt 2;

4) wskazanie zakresu niedostosowania struktury portfela do procentowego udziału poszczególnych kategorii lokat, określonego w regulaminie portfela.

30. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 29, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;

2) liczbę tytułów uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych, istniejących w dniu rozpoczęcia likwidacji;

3) harmonogram likwidacji – jeżeli nie został opisany w regulaminie zbiorczego portfela papierów wartościowych;

4) datę zakończenia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych.

31. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania zmian w regulaminie;

2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;

3) tekst jednolity regulaminu.

32. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania zmian w regulaminie;

2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;

3) tekst jednolity regulaminu.

33. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 35, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie państwa członkowskiego;

2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;

3) nowy zakres wykonywanej działalności.

34. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie państwa członkowskiego;

2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;

3) nowy zakres wykonywanej działalności.

35. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie nieprawidłowości;

2) szczegółowy opis przyczyn nieprawidłowości;

3) datę wystąpienia nieprawidłowości;

4) datę zgłoszenia towarzystwu nieprawidłowości przez właściwy organ nadzoru państwa członkowskiego;

5) szczegółowy opis działań podjętych w celu usunięcia nieprawidłowości.

36. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 38, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:

1) imię i nazwisko inspektora nadzoru, kopię uchwały zarządu towarzystwa oraz uzasadnienie odwołania inspektora nadzoru z pełnionej funkcji;

2) imię i nazwisko osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej oraz uzasadnienie odwołania tej osoby z pełnionej funkcji.

37. [22] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 39, raport bieżący powinien zawierać:

1) zwięzłą informację o różnicach między założeniami przedstawionymi w analizie ekonomiczno-finansowej a stanem faktycznym, w szczególności w zakresie poniesionych przez towarzystwo kosztów;

2) wyjaśnienie przyczyn zaistnienia odchyleń od wartości prognozowanych w analizie ekonomiczno-finansowej, w tym określenie, czy odchylenie wystąpiło z przyczyn niezależnych od towarzystwa.

[10] § 5 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[11] § 5 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[12] § 5 ust. 1 pkt 18 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[13] § 5 ust. 1 pkt 39 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[14] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[15] § 5 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[16] § 5 ust. 6 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[17] § 5 ust. 12 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[18] § 5 ust. 13 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. e) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[19] § 5 ust. 14 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. f) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[20] § 5 ust. 15 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. g) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[21] § 5 ust. 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. h) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

[22] § 5 ust. 37 dodany przez § 1 pkt 2 lit. i) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-07-01 do 2006-07-24

Rozdział 2

Raporty bieżące i sprawozdania okresowe towarzystwa

§ 5. 1. Towarzystwo jest obowiązane do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących działalności towarzystwa, jego sytuacji finansowej lub zarządzania zbiorczym portfelem papierów wartościowych, o:

1) zmniejszeniu wysokości kapitału własnego towarzystwa poniżej poziomu określonego w art. 50 ust. 1 ustawy;

2) uzupełnieniu kapitału własnego do poziomu określonego w art. 50 ust. 1 ustawy;

3) nabyciu, objęciu lub zbyciu przez towarzystwo akcji lub udziałów w innych podmiotach, z wyłączeniem akcji wchodzących w skład zbiorczego portfela papierów wartościowych;

4) dokonaniu przez towarzystwo wpłat do zbiorczego portfela papierów wartościowych;

5) zawarciu przez towarzystwo we własnym imieniu i na własny rachunek umowy pożyczki lub kredytu albo o emisji obligacji, jeżeli łączna wartość pożyczek, kredytów i zobowiązań wynikających z emisji obligacji przekroczy 5 % wartości kapitałów własnych, a w przypadku umów, z których zobowiązanie może powstać w terminie późniejszym niż dzień zawarcia umowy – o każdorazowym powstaniu zobowiązania wynikającego z tych umów, przekraczającego 5 % wartości kapitałów własnych, oraz o każdym przekroczeniu wielokrotności tego progu;

6) nabyciu puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności w celu ich wniesienia do funduszu sekurytyzacyjnego lub o wniesieniu tej puli lub praw do funduszu sekurytyzacyjnego;

7) zawarciu umowy zobowiązującej do nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, w celu wniesienia do funduszu zamkniętego lub o wniesieniu tych praw do funduszu zamkniętego;

8) nabyciu certyfikatów podporządkowanych;

9) udzieleniu poręczenia za zobowiązania funduszu sekurytyzacyjnego;

10) zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego towarzystwa;

11) zamiarze połączenia z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;

12) połączeniu z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;

13) zamiarze podziału towarzystwa;

14) podziale towarzystwa;

15) akcjonariuszach towarzystwa;

16) aktualnej strukturze grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo;

17) otwarciu likwidacji lub ogłoszeniu upadłości;

18) zmianach w składzie zarządu dotyczących członków zarządu niezatwierdzonych przez Komisję oraz o zawieszeniu w czynnościach członków zarządu;

19) doradcach inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;

20) zleceniu zarządzania portfelem inwestycyjnym funduszu inwestycyjnego lub jego częścią podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, oraz o rozwiązaniu umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym lub jego częścią;

21) wszczęciu przez towarzystwo postępowania sądowego przeciwko podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonywania umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;

22) wszczęciu przez inwestorów postępowania sądowego przeciwko towarzystwu;

23) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne dokonanych przez towarzystwo w ramach zapisów na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne funduszu, którym towarzystwo zarządza, oraz liczbie nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych;

24) niezebraniu wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych w wysokości określonej w statucie funduszu inwestycyjnego;

25) wpisie lub odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych;

26) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa, w przypadku, o którym mowa w art. 65 ust. 2 pkt 3 ustawy, oraz liczbie jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo;

27) zapisach na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;

28) zdarzeniach powodujących zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych;

29) likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;

30) zmianie regulaminu zbiorczego portfela papierów wartościowych;

31) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie;

32) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi na zlecenie;

33) zmianach w regulaminie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie lub regulaminie usług doradztwa inwestycyjnego;

34) dacie rozpoczęcia i zakończenia pełnienia funkcji przedstawiciela dla funduszy z siedzibą za granicą, wraz z podaniem ich nazw;

35) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu działalności przez oddział towarzystwa utworzony na terytorium państwa członkowskiego;

36) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu wykonywania działalności towarzystwa na terytorium państwa członkowskiego bez tworzenia oddziału;

37) zgłoszonych towarzystwu przez właściwe organy nadzoru państwa członkowskiego nieprawidłowościach w jego działalności;

38) odwołaniu inspektora nadzoru lub osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej z pełnionej funkcji.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:

1) wysokość wymaganego kapitału własnego towarzystwa, ustalonego zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem art. 50 ust. 4 ustawy;

2) bieżącą wysokość kapitału własnego towarzystwa;

3) różnicę między wysokością wymaganego kapitału własnego a bieżącą wysokością kapitału własnego;

4) opis działań, jakie towarzystwo podjęło lub zamierza podjąć w celu dostosowania kapitału własnego do wymagań określonych w art. 50 ust. 1 ustawy.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę uzupełnienia kapitału własnego do poziomu określonego w art. 50 ust. 1 ustawy;

2) sposób uzupełnienia kapitału własnego;

3) wysokość kapitału własnego towarzystwa po jego uzupełnieniu;

4) różnicę między bieżącą wysokością kapitału własnego a wymaganą wysokością kapitału własnego, zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę i sposób nabycia, objęcia albo zbycia akcji lub udziałów;

2) rodzaj nabytych, objętych lub zbytych aktywów;

3) firmę, siedzibę oraz adres:

a) emitenta nabytych, objętych albo zbytych akcji,

b) podmiotu, którego udziały nabywa, obejmuje albo zbywa towarzystwo;

4) wartość akcji lub udziałów będących przedmiotem transakcji, procentowy udział w kapitale zakładowym danego podmiotu po zawarciu transakcji oraz procentowy udział głosów w organach danego podmiotu na dzień zawarcia transakcji.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania wpłaty;

2) wysokość wpłaconej kwoty;

3) wartość aktywów zbiorczego portfela po dokonanej wpłacie.

6. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zawarcia umowy pożyczki lub kredytu albo datę rozpoczęcia emisji obligacji;

2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę i adres podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu;

3) wysokość pożyczki lub kredytu;

4) obciążenie majątku związane z pożyczką lub kredytem;

5) termin zwrotu pożyczki lub kredytu;

6) przewidywaną łączną wartość wpływów z emisji oraz koszty emisji;

7) procentowy udział zaciągniętych pożyczek, kredytów i zobowiązań z tytułu emisji obligacji przez towarzystwo w stosunku do kapitału własnego towarzystwa, po zaciągnięciu pożyczki lub kredytu albo emisji obligacji.

7. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę nabycia puli wierzytelności albo praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności albo wniesienia tej puli albo praw do funduszu sekurytyzacyjnego;

2) wskazanie strony umowy albo funduszu sekurytyzacyjnego;

3) wartość puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności;

4) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia puli wierzytelności lub praw do świadczeń z określonej puli wierzytelności.

8. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, albo wniesienia tych praw do funduszu zamkniętego;

2) przedmiot umowy;

3) wskazanie strony umowy albo funduszu zamkniętego;

4) wartość przedmiotu umowy;

5) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia przedmiotu umowy.

9. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę i cenę nabycia certyfikatów podporządkowanych;

2) źródło pochodzenia środków na nabycie certyfikatów podporządkowanych.

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę udzielenia poręczenia;

2) wartość poręczenia;

3) tytuł poręczenia.

11. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa.

12. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:

1) plan połączenia wraz z dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:

a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,

b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,

c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;

3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

5) pisemne sprawozdania zarządów łączących się spółek, o których mowa w art. 501 Kodeksu spółek handlowych, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdań jest wymagane;

6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu z działalności spółki (niebędącej innym towarzystwem) łączącej się z towarzystwem, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;

7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu połączenia, w przypadku gdy sporządzenie takiej opinii jest wymagane.

13. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien zawierać:

1) informację o dacie ogłoszenia planu połączenia;

2) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy każdej z łączących się spółek o łączeniu się spółek;

3) datę wpisania połączenia do właściwego rejestru oraz odpis z tego rejestru.

14. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien zawierać:

1) plan podziału wraz z dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:

a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,

b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,

c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;

3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;

5) pisemne sprawozdanie zarządu spółki dzielonej (towarzystwa) i zarządów każdej ze spółek przejmujących, o którym mowa w art. 536 § 1 Kodeksu spółek handlowych;

6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;

7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu podziału.

15. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:

1) informację o dacie ogłoszenia planu podziału;

2) kopię uchwał walnego zgromadzenia spółki dzielonej (towarzystwa) oraz każdej ze spółek przejmujących lub spółki nowo zawiązanej w organizacji o podziale, zawierających zgodę spółki przejmującej lub spółki nowo zawiązanej na plan podziału, a także na proponowane zmiany statutu spółki przejmującej;

3) informację o wykreśleniu towarzystwa z rejestru przedsiębiorców oraz odpis z rejestru dotyczący spółki, na którą przeszły zezwolenia udzielone towarzystwu w związku z dokonanym podziałem.

16. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania wpisu w księdze akcyjnej;

2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę, adres oraz kraj siedziby akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;

3) liczbę akcji nabytych lub objętych przez akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;

4) skład akcjonariuszy towarzystwa po dokonaniu nowego wpisu w księdze akcyjnej według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

17. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać opis struktury grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo, według stanu obowiązującego na dzień 30 września każdego roku, ze wskazaniem firmy (nazwy), adresu i siedziby podmiotów wchodzących w skład grupy, procentowego udziału tych podmiotów w kapitale innych podmiotów należących do grupy oraz procentu ogólnej liczby posiadanych głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub zgromadzeniu wspólników tych podmiotów.

18. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:

1) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa:

a) o rozwiązaniu towarzystwa albo

b) o przeniesieniu jego siedziby za granicę;

2) kopię orzeczenia sądu o rozwiązaniu towarzystwa;

3) kopię postanowienia sądu o ogłoszeniu upadłości towarzystwa;

4) wskazanie innej, przewidzianej prawem lub postanowieniami statutu, przyczyny, która powoduje rozwiązanie towarzystwa.

19. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę i przyczynę odwołania, powołania albo zawieszenia członka zarządu;

2) imię i nazwisko członka zarządu, który został odwołany, powołany albo zawieszony;

3) aktualną listę członków zarządu.

20. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zawarcia, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy z doradcą inwestycyjnym;

2) liczbę doradców inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;

3) imiona i nazwiska doradców inwestycyjnych.

21. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie firmy, siedziby, kraju siedziby i adresu podmiotu, któremu zlecono zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią, oraz datę rozpoczęcia zarządzania przez ten podmiot portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;

2) wskazanie funduszu, którego umowa dotyczy, oraz zakresu tej umowy (całość lub część portfela inwestycyjnego funduszu);

3) datę rozwiązania umowy oraz przyczynę jej rozwiązania.

22. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie wniesienia pozwu.

23. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie doręczenia pozwu.

24. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie funduszu, na którego jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne towarzystwo złożyło zapis;

2) liczbę nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz procentowy udział tych jednostek lub certyfikatów inwestycyjnych w ogólnej liczbie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych funduszu;

3) wysokość wpłat dokonanych na nabycie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych.

25. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać informację o wielkości zebranych wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych oraz wielkość wpłat określoną w statucie funduszu.

26. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać kopię postanowienia o wpisie lub o odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.

27. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:

1) wartość aktywów netto funduszu w dniu podjęcia przez towarzystwo decyzji o nabyciu jednostek uczestnictwa;

2) datę złożenia zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa i datę jego realizacji;

3) liczbę jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;

4) wartość jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;

5) wartość aktywów netto funduszu po ujęciu w księgach rachunkowych funduszu nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;

6) informację o wartości zrealizowanych zleceń nabycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa przez pozostałych uczestników funduszu w dniu realizacji zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;

7) łączną liczbę jednostek uczestnictwa funduszu posiadaną przez towarzystwo po realizacji zlecenia.

28. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia albo zakończenia przyjmowania zapisów na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;

2) liczbę tytułów uczestnictwa przydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych;

3) liczbę uczestników zbiorczego portfela papierów wartościowych;

4) liczbę tytułów uczestnictwa nieprzydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych, które przysługują towarzystwu.

29. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych oraz szczegółowe omówienie tego zdarzenia;

2) datę oraz sposób zmiany składu procentowego zbiorczego portfela papierów wartościowych, procentowy skład zbiorczego portfela papierów wartościowych po dokonaniu zmiany;

3) wartość aktywów netto zbiorczego portfela papierów wartościowych i wartość aktywów netto na tytuł uczestnictwa według ostatniej wyceny przed dniem wystąpienia zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu portfela papierów wartościowych oraz według wyceny aktywów po dokonaniu zmiany, o której mowa w pkt 2;

4) wskazanie zakresu niedostosowania struktury portfela do procentowego udziału poszczególnych kategorii lokat, określonego w regulaminie portfela.

30. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 29, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę rozpoczęcia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;

2) liczbę tytułów uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych, istniejących w dniu rozpoczęcia likwidacji;

3) harmonogram likwidacji – jeżeli nie został opisany w regulaminie zbiorczego portfela papierów wartościowych;

4) datę zakończenia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych.

31. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania zmian w regulaminie;

2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;

3) tekst jednolity regulaminu.

32. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:

1) datę dokonania zmian w regulaminie;

2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;

3) tekst jednolity regulaminu.

33. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 35, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie państwa członkowskiego;

2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;

3) nowy zakres wykonywanej działalności.

34. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie państwa członkowskiego;

2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;

3) nowy zakres wykonywanej działalności.

35. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:

1) wskazanie nieprawidłowości;

2) szczegółowy opis przyczyn nieprawidłowości;

3) datę wystąpienia nieprawidłowości;

4) datę zgłoszenia towarzystwu nieprawidłowości przez właściwy organ nadzoru państwa członkowskiego;

5) szczegółowy opis działań podjętych w celu usunięcia nieprawidłowości.

36. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 38, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:

1) imię i nazwisko inspektora nadzoru, kopię uchwały zarządu towarzystwa oraz uzasadnienie odwołania inspektora nadzoru z pełnionej funkcji;

2) imię i nazwisko osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej oraz uzasadnienie odwołania tej osoby z pełnionej funkcji.