history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-04-04 do 2015-03-31

1. Ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych ustala nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. [11] Z przedmiotów:

1) w szkołach muzycznych:

a) instrument główny,

b) śpiew – na wydziale wokalnym,

c) rytmika – na wydziale rytmiki,

2) w szkołach baletowych z przedmiotu taniec klasyczny

– końcoworoczna ocena klasyfikacyjna ustalana jest przez komisję w trybie egzaminu promocyjnego, z zastrzeżeniem § 8 ust. 10–13.

3. Statut szkoły może określać, poza przedmiotami wymienionymi w ust. 2, inne przedmioty artystyczne, z których klasyfikacyjna ocena końcoworoczna ustalana jest w trybie egzaminu promocyjnego, z wyłączeniem szkół muzycznych I stopnia, ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia i klas I–III ogólnokształcących szkół baletowych.

4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do uczniów klasy I szkół muzycznych I stopnia i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia oraz klas programowo najwyższych szkół muzycznych II stopnia, ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia i ogólnokształcących szkół baletowych. Klasyfikacyjną ocenę końcoworoczną ustala w tym przypadku nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne.

5. W celu przeprowadzenia egzaminu promocyjnego dyrektor szkoły powołuje komisję w składzie:

1) dyrektor lub wicedyrektor szkoły albo kierownik sekcji – jako przewodniczący komisji;

2) nauczyciel uczący ucznia danego przedmiotu;

3) nauczyciel (nauczyciele) tego samego lub pokrewnego przedmiotu.

6. Ocenę z egzaminu promocyjnego ustala się na podstawie liczby uzyskanych punktów według następującej skali:

1) 25 punktów – stopień celujący;

2) od 21 do 24 punktów – stopień bardzo dobry;

3) od 16 do 20 punktów – stopień dobry;

4) od 13 do 15 punktów – stopień dostateczny;

5) 11 i 12 punktów – stopień dopuszczający;

6) do 10 punktów – stopień niedostateczny.

7. Przy ustalaniu oceny z egzaminu promocyjnego uwzględnia się w szczególności jakość wykonania artystycznego oraz wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć edukacyjnych. Szczegółowe warunki i sposób oceniania przez komisję określa statut szkoły.

8. Z przeprowadzonego egzaminu promocyjnego sporządza się protokół zawierający w szczególności skład komisji, datę egzaminu, program oraz ocenę ustaloną przez komisję.

9. Terminy egzaminów promocyjnych wyznacza dyrektor szkoły.

10. Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpił do egzaminu promocyjnego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły.

11. W uzasadnionych przypadkach rada pedagogiczna może zwolnić ucznia z egzaminu promocyjnego. Klasyfikacyjną ocenę końcoworoczną ustala w tym przypadku nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne.

[11] § 10 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 16 marca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach i placówkach artystycznych (Dz.U. Nr 71, poz. 377). Zmiana weszła w życie 4 kwietnia 2011 r.

Wersja obowiązująca od 2011-04-04 do 2015-03-31

1. Ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych ustala nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. [11] Z przedmiotów:

1) w szkołach muzycznych:

a) instrument główny,

b) śpiew – na wydziale wokalnym,

c) rytmika – na wydziale rytmiki,

2) w szkołach baletowych z przedmiotu taniec klasyczny

– końcoworoczna ocena klasyfikacyjna ustalana jest przez komisję w trybie egzaminu promocyjnego, z zastrzeżeniem § 8 ust. 10–13.

3. Statut szkoły może określać, poza przedmiotami wymienionymi w ust. 2, inne przedmioty artystyczne, z których klasyfikacyjna ocena końcoworoczna ustalana jest w trybie egzaminu promocyjnego, z wyłączeniem szkół muzycznych I stopnia, ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia i klas I–III ogólnokształcących szkół baletowych.

4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do uczniów klasy I szkół muzycznych I stopnia i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia oraz klas programowo najwyższych szkół muzycznych II stopnia, ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia i ogólnokształcących szkół baletowych. Klasyfikacyjną ocenę końcoworoczną ustala w tym przypadku nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne.

5. W celu przeprowadzenia egzaminu promocyjnego dyrektor szkoły powołuje komisję w składzie:

1) dyrektor lub wicedyrektor szkoły albo kierownik sekcji – jako przewodniczący komisji;

2) nauczyciel uczący ucznia danego przedmiotu;

3) nauczyciel (nauczyciele) tego samego lub pokrewnego przedmiotu.

6. Ocenę z egzaminu promocyjnego ustala się na podstawie liczby uzyskanych punktów według następującej skali:

1) 25 punktów – stopień celujący;

2) od 21 do 24 punktów – stopień bardzo dobry;

3) od 16 do 20 punktów – stopień dobry;

4) od 13 do 15 punktów – stopień dostateczny;

5) 11 i 12 punktów – stopień dopuszczający;

6) do 10 punktów – stopień niedostateczny.

7. Przy ustalaniu oceny z egzaminu promocyjnego uwzględnia się w szczególności jakość wykonania artystycznego oraz wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć edukacyjnych. Szczegółowe warunki i sposób oceniania przez komisję określa statut szkoły.

8. Z przeprowadzonego egzaminu promocyjnego sporządza się protokół zawierający w szczególności skład komisji, datę egzaminu, program oraz ocenę ustaloną przez komisję.

9. Terminy egzaminów promocyjnych wyznacza dyrektor szkoły.

10. Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpił do egzaminu promocyjnego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły.

11. W uzasadnionych przypadkach rada pedagogiczna może zwolnić ucznia z egzaminu promocyjnego. Klasyfikacyjną ocenę końcoworoczną ustala w tym przypadku nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne.

[11] § 10 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 16 marca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach i placówkach artystycznych (Dz.U. Nr 71, poz. 377). Zmiana weszła w życie 4 kwietnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-05-03 do 2011-04-03

1. Ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych ustala nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Z przedmiotów:

1) w szkołach muzycznych:

a) instrument główny,

b) śpiew – na wydziale wokalnym,

c) rytmika – na wydziale rytmiki.

2) w szkołach baletowych z przedmiotu taniec klasyczny

– klasyfikacyjna ocena końcoworoczna ustalana jest przez komisję w trybie egzaminu promocyjnego.

3. Statut szkoły może określać, poza przedmiotami wymienionymi w ust. 2, inne przedmioty artystyczne, z których klasyfikacyjna ocena końcoworoczna ustalana jest w trybie egzaminu promocyjnego, z wyłączeniem szkół muzycznych I stopnia, ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia i klas I–III ogólnokształcących szkół baletowych.

4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do uczniów klasy I szkół muzycznych I stopnia i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia oraz klas programowo najwyższych szkół muzycznych II stopnia, ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia i ogólnokształcących szkół baletowych. Klasyfikacyjną ocenę końcoworoczną ustala w tym przypadku nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne.

5. W celu przeprowadzenia egzaminu promocyjnego dyrektor szkoły powołuje komisję w składzie:

1) dyrektor lub wicedyrektor szkoły albo kierownik sekcji – jako przewodniczący komisji;

2) nauczyciel uczący ucznia danego przedmiotu;

3) nauczyciel (nauczyciele) tego samego lub pokrewnego przedmiotu.

6. Ocenę z egzaminu promocyjnego ustala się na podstawie liczby uzyskanych punktów według następującej skali:

1) 25 punktów – stopień celujący;

2) od 21 do 24 punktów – stopień bardzo dobry;

3) od 16 do 20 punktów – stopień dobry;

4) od 13 do 15 punktów – stopień dostateczny;

5) 11 i 12 punktów – stopień dopuszczający;

6) do 10 punktów – stopień niedostateczny.

7. Przy ustalaniu oceny z egzaminu promocyjnego uwzględnia się w szczególności jakość wykonania artystycznego oraz wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć edukacyjnych. Szczegółowe warunki i sposób oceniania przez komisję określa statut szkoły.

8. Z przeprowadzonego egzaminu promocyjnego sporządza się protokół zawierający w szczególności skład komisji, datę egzaminu, program oraz ocenę ustaloną przez komisję.

9. Terminy egzaminów promocyjnych wyznacza dyrektor szkoły.

10. Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpił do egzaminu promocyjnego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły.

11. W uzasadnionych przypadkach rada pedagogiczna może zwolnić ucznia z egzaminu promocyjnego. Klasyfikacyjną ocenę końcoworoczną ustala w tym przypadku nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne.