history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2013-10-01    (Dz.U.2013.1156 tekst jednolity)

[Kryteria oceny ofert] 1. Ustala się następujące kryteria oceny ofert:

1) atrakcyjność proponowanej lokalizacji kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne, przy czym:

a) za preferowaną uznaje się lokalizację budynku:

– w centrum miasta,

– przy ruchliwym ciągu komunikacyjnym,

– w obrębie lub bezpośrednim sąsiedztwie centrum rozrywki,

b) za preferowany uznaje się następujący standard budynku:

– hotel kategorii trzy, cztery albo pięć gwiazdek,

– budynek zabytkowy albo budynek nowy;

2) planowany termin rozpoczęcia działalności kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;

3) planowane godziny otwarcia kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;

3a) deklarowana podstawa opodatkowania podatkiem od gier, jaką podmiot ubiegający się o udzielenie koncesji lub zezwolenia planuje osiągnąć w działalności prowadzonej na podstawie koncesji lub zezwolenia w kasynie gry lub salonie gry bingo pieniężne, którego dotyczy złożona oferta;

3b) wielkość powierzchni kasyna gry przeznaczonej bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych;

4) terminowość rozpoczynania dotychczasowej działalności po uzyskaniu koncesji lub zezwolenia w wyniku przetargu, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

5) zgodność wysokości podstawy opodatkowania podatkiem od gier uprzednio deklarowanej przez podmiot, który uzyskał koncesję lub zezwolenie w wyniku przetargu, z realnie uzyskaną w działalności prowadzonej na podstawie takiej koncesji lub zezwolenia, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

6) przypadki:

a) cofnięcia koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub

b) wezwania przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych do usunięcia stwierdzonych uchybień

– w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

7) uchybienia w dotychczas prowadzonej działalności w zakresie gier hazardowych, potwierdzone przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub organ właściwy w sprawach kontroli w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

8) rentowność, rozumianą jako wynik netto, ustalony w „Rachunku zysków i strat” zgodnie z przepisami o rachunkowości, w każdym z ostatnich trzech lat działalności;

9) doświadczenie na rynku gier hazardowych, rozumiane jako wcześniejsze prowadzenie przez okres co najmniej roku, przez podmiot ubiegający się o udzielenie koncesji lub zezwolenia, jego akcjonariuszy (wspólników), członków zarządu lub członków rady nadzorczej, działalności w zakresie gier hazardowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju;

10) stwierdzone przez organ udzielający koncesji lub zezwolenia lub organ właściwy w sprawach kontroli niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie przez podmiot, który uzyskał koncesję lub zezwolenie w wyniku przetargu, w okresie trzech lat od uzyskania koncesji lub zezwolenia, przy czym stwierdzone niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie bierze się pod uwagę w przetargach ogłoszonych w okresie sześciu lat od uzyskania koncesji lub zezwolenia.

2. Przez użyte w ust. 1 pkt 1, 3b i 10 określenia:

1) bezpośrednie sąsiedztwo – należy rozumieć sąsiedztwo dwóch budynków (ściana do ściany) lub działek gruntowych, na których znajdują się te budynki, także w przypadku gdy działki są rozdzielone wyłącznie ciągiem komunikacyjnym, przy którym nie są zlokalizowane żadne inne budowle i budynki;

2) centrum rozrywki – należy rozumieć wyodrębniony budynek, na terenie którego znajdują się miejsca służące rozrywce i rekreacji, takie jak klub bilardowy, kawiarnia, dyskoteka, kręgielnia, klub nocny;

3) budynek zabytkowy – należy rozumieć budynek znajdujący się w ewidencji zabytków;

4) budynek nowy – należy rozumieć budynek oddany do użytkowania nie wcześniej niż dwa lata przed dniem ogłoszenia zawiadomienia o przetargu;

5) powierzchnia kasyna gry przeznaczona bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych – należy rozumieć powierzchnię pomieszczeń, w których znajdują się automaty lub urządzenia do gier lub stoły do gier i w których prowadzone są gry;

6) niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie – należy rozumieć zmianę warunków wykonywania działalności w stosunku do deklarowanych w ofercie w zakresie kryteriów oceny ofert, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3 i 3b, oznaczającą odpowiednio:

a) obniżenie atrakcyjności lokalizacji kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne w związku ze zmianą lokalizacji na inną, która w ramach kryteriów oceny ofert otrzymałaby mniejszą liczbę punktów w dniu dokonywania tej oceny,

b) skrócenie godzin otwarcia kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne, które w ramach kryteriów oceny ofert wpłynęłoby na otrzymanie mniejszej liczby punktów w dniu dokonywania tej oceny, albo

c) zmniejszenie powierzchni kasyna gry przeznaczonej bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych, które w ramach kryteriów oceny ofert wpłynęłoby na otrzymanie mniejszej liczby punktów w dniu dokonywania tej oceny.

2a. Podstawę opodatkowania podatkiem od gier, o której mowa w ust. 1 pkt 3a i 5, wskazuje się dla każdego roku prowadzenia działalności na podstawie koncesji lub zezwolenia, począwszy od dnia rozpoczęcia tej działalności.

3. Punktację w ramach każdego z kryteriów oceny ofert, o których mowa w ust. 1, określa załącznik do rozporządzenia.

4. Punkty przyznane za każdy element wymieniony w ust. 1 pkt 1, w ramach kryterium atrakcyjności lokalizacji, sumuje się.

5. (uchylony).

Wersja obowiązująca od 2013-10-01    (Dz.U.2013.1156 tekst jednolity)

[Kryteria oceny ofert] 1. Ustala się następujące kryteria oceny ofert:

1) atrakcyjność proponowanej lokalizacji kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne, przy czym:

a) za preferowaną uznaje się lokalizację budynku:

– w centrum miasta,

– przy ruchliwym ciągu komunikacyjnym,

– w obrębie lub bezpośrednim sąsiedztwie centrum rozrywki,

b) za preferowany uznaje się następujący standard budynku:

– hotel kategorii trzy, cztery albo pięć gwiazdek,

– budynek zabytkowy albo budynek nowy;

2) planowany termin rozpoczęcia działalności kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;

3) planowane godziny otwarcia kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;

3a) deklarowana podstawa opodatkowania podatkiem od gier, jaką podmiot ubiegający się o udzielenie koncesji lub zezwolenia planuje osiągnąć w działalności prowadzonej na podstawie koncesji lub zezwolenia w kasynie gry lub salonie gry bingo pieniężne, którego dotyczy złożona oferta;

3b) wielkość powierzchni kasyna gry przeznaczonej bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych;

4) terminowość rozpoczynania dotychczasowej działalności po uzyskaniu koncesji lub zezwolenia w wyniku przetargu, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

5) zgodność wysokości podstawy opodatkowania podatkiem od gier uprzednio deklarowanej przez podmiot, który uzyskał koncesję lub zezwolenie w wyniku przetargu, z realnie uzyskaną w działalności prowadzonej na podstawie takiej koncesji lub zezwolenia, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

6) przypadki:

a) cofnięcia koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub

b) wezwania przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych do usunięcia stwierdzonych uchybień

– w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

7) uchybienia w dotychczas prowadzonej działalności w zakresie gier hazardowych, potwierdzone przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub organ właściwy w sprawach kontroli w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

8) rentowność, rozumianą jako wynik netto, ustalony w „Rachunku zysków i strat” zgodnie z przepisami o rachunkowości, w każdym z ostatnich trzech lat działalności;

9) doświadczenie na rynku gier hazardowych, rozumiane jako wcześniejsze prowadzenie przez okres co najmniej roku, przez podmiot ubiegający się o udzielenie koncesji lub zezwolenia, jego akcjonariuszy (wspólników), członków zarządu lub członków rady nadzorczej, działalności w zakresie gier hazardowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju;

10) stwierdzone przez organ udzielający koncesji lub zezwolenia lub organ właściwy w sprawach kontroli niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie przez podmiot, który uzyskał koncesję lub zezwolenie w wyniku przetargu, w okresie trzech lat od uzyskania koncesji lub zezwolenia, przy czym stwierdzone niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie bierze się pod uwagę w przetargach ogłoszonych w okresie sześciu lat od uzyskania koncesji lub zezwolenia.

2. Przez użyte w ust. 1 pkt 1, 3b i 10 określenia:

1) bezpośrednie sąsiedztwo – należy rozumieć sąsiedztwo dwóch budynków (ściana do ściany) lub działek gruntowych, na których znajdują się te budynki, także w przypadku gdy działki są rozdzielone wyłącznie ciągiem komunikacyjnym, przy którym nie są zlokalizowane żadne inne budowle i budynki;

2) centrum rozrywki – należy rozumieć wyodrębniony budynek, na terenie którego znajdują się miejsca służące rozrywce i rekreacji, takie jak klub bilardowy, kawiarnia, dyskoteka, kręgielnia, klub nocny;

3) budynek zabytkowy – należy rozumieć budynek znajdujący się w ewidencji zabytków;

4) budynek nowy – należy rozumieć budynek oddany do użytkowania nie wcześniej niż dwa lata przed dniem ogłoszenia zawiadomienia o przetargu;

5) powierzchnia kasyna gry przeznaczona bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych – należy rozumieć powierzchnię pomieszczeń, w których znajdują się automaty lub urządzenia do gier lub stoły do gier i w których prowadzone są gry;

6) niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie – należy rozumieć zmianę warunków wykonywania działalności w stosunku do deklarowanych w ofercie w zakresie kryteriów oceny ofert, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3 i 3b, oznaczającą odpowiednio:

a) obniżenie atrakcyjności lokalizacji kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne w związku ze zmianą lokalizacji na inną, która w ramach kryteriów oceny ofert otrzymałaby mniejszą liczbę punktów w dniu dokonywania tej oceny,

b) skrócenie godzin otwarcia kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne, które w ramach kryteriów oceny ofert wpłynęłoby na otrzymanie mniejszej liczby punktów w dniu dokonywania tej oceny, albo

c) zmniejszenie powierzchni kasyna gry przeznaczonej bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych, które w ramach kryteriów oceny ofert wpłynęłoby na otrzymanie mniejszej liczby punktów w dniu dokonywania tej oceny.

2a. Podstawę opodatkowania podatkiem od gier, o której mowa w ust. 1 pkt 3a i 5, wskazuje się dla każdego roku prowadzenia działalności na podstawie koncesji lub zezwolenia, począwszy od dnia rozpoczęcia tej działalności.

3. Punktację w ramach każdego z kryteriów oceny ofert, o których mowa w ust. 1, określa załącznik do rozporządzenia.

4. Punkty przyznane za każdy element wymieniony w ust. 1 pkt 1, w ramach kryterium atrakcyjności lokalizacji, sumuje się.

5. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-05-31 do 2013-09-30

1. Ustala się następujące kryteria oceny ofert:

1) atrakcyjność proponowanej lokalizacji kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne, przy czym:

a) za preferowaną uznaje się lokalizację budynku:

– w centrum miasta,

– przy ruchliwym ciągu komunikacyjnym,

– w obrębie lub bezpośrednim sąsiedztwie centrum rozrywki,

b) za preferowany uznaje się następujący standard budynku:

– hotel kategorii trzy, cztery albo pięć gwiazdek,

– budynek zabytkowy albo budynek nowy;

2) planowany termin rozpoczęcia działalności kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;

3) planowane godziny otwarcia kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;

3a) [4] deklarowana podstawa opodatkowania podatkiem od gier, jaką podmiot ubiegający się o udzielenie koncesji lub zezwolenia planuje osiągnąć w działalności prowadzonej na podstawie koncesji lub zezwolenia w kasynie gry lub salonie gry bingo pieniężne, którego dotyczy złożona oferta;

3b) [5] wielkość powierzchni kasyna gry przeznaczonej bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych;

4) terminowość rozpoczynania dotychczasowej działalności po uzyskaniu koncesji lub zezwolenia w wyniku przetargu, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

5) zgodność wysokości podstawy opodatkowania podatkiem od gier uprzednio deklarowanej przez podmiot, który uzyskał koncesję lub zezwolenie w wyniku przetargu, z realnie uzyskaną w działalności prowadzonej na podstawie takiej koncesji lub zezwolenia, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

6) przypadki:

a) cofnięcia koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub

b) wezwania przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych do usunięcia stwierdzonych uchybień

– w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

7) uchybienia w dotychczas prowadzonej działalności w zakresie gier hazardowych, potwierdzone przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub organ właściwy w sprawach kontroli w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

8) rentowność, rozumianą jako wynik netto, ustalony w „Rachunku zysków i strat” zgodnie z przepisami o rachunkowości, w każdym z ostatnich trzech lat działalności;

9) doświadczenie na rynku gier hazardowych, rozumiane jako wcześniejsze prowadzenie przez okres co najmniej roku, przez podmiot ubiegający się o udzielenie koncesji lub zezwolenia, jego akcjonariuszy (wspólników), członków zarządu lub członków rady nadzorczej, działalności w zakresie gier hazardowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju;

10) [6] stwierdzone przez organ udzielający koncesji lub zezwolenia lub organ właściwy w sprawach kontroli niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie przez podmiot, który uzyskał koncesję lub zezwolenie w wyniku przetargu, w okresie trzech lat od uzyskania koncesji lub zezwolenia, przy czym stwierdzone niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie bierze się pod uwagę w przetargach ogłoszonych w okresie sześciu lat od uzyskania koncesji lub zezwolenia.

2. Przez użyte w ust. 1 pkt 1, 3b i 10 określenia: [7]

1) bezpośrednie sąsiedztwo – należy rozumieć sąsiedztwo dwóch budynków (ściana do ściany) lub działek gruntowych, na których znajdują się te budynki, także w przypadku gdy działki są rozdzielone wyłącznie ciągiem komunikacyjnym, przy którym nie są zlokalizowane żadne inne budowle i budynki;

2) centrum rozrywki – należy rozumieć wyodrębniony budynek, na terenie którego znajdują się miejsca służące rozrywce i rekreacji, takie jak klub bilardowy, kawiarnia, dyskoteka, kręgielnia, klub nocny;

3) budynek zabytkowy – należy rozumieć budynek znajdujący się w ewidencji zabytków;

4) budynek nowy – należy rozumieć budynek oddany do użytkowania nie wcześniej niż dwa lata przed dniem ogłoszenia zawiadomienia o przetargu;

5) [8] powierzchnia kasyna gry przeznaczona bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych – należy rozumieć powierzchnię pomieszczeń, w których znajdują się automaty lub urządzenia do gier lub stoły do gier i w których prowadzone są gry;

6) [9] niedotrzymanie warunków deklarowanych w ofercie – należy rozumieć zmianę warunków wykonywania działalności w stosunku do deklarowanych w ofercie w zakresie kryteriów oceny ofert, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3 i 3b, oznaczającą odpowiednio:

a) obniżenie atrakcyjności lokalizacji kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne w związku ze zmianą lokalizacji na inną, która w ramach kryteriów oceny ofert otrzymałaby mniejszą liczbę punktów w dniu dokonywania tej oceny,

b) skrócenie godzin otwarcia kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne, które w ramach kryteriów oceny ofert wpłynęłoby na otrzymanie mniejszej liczby punktów w dniu dokonywania tej oceny, albo

c) zmniejszenie powierzchni kasyna gry przeznaczonej bezpośrednio na prowadzenie gier hazardowych, które w ramach kryteriów oceny ofert wpłynęłoby na otrzymanie mniejszej liczby punktów w dniu dokonywania tej oceny.

2a. [10] Podstawę opodatkowania podatkiem od gier, o której mowa w ust. 1 pkt 3a i 5, wskazuje się dla każdego roku prowadzenia działalności na podstawie koncesji lub zezwolenia, począwszy od dnia rozpoczęcia tej działalności.

3. Punktację w ramach każdego z kryteriów oceny ofert, o których mowa w ust. 1, określa załącznik do rozporządzenia.

4. Punkty przyznane za każdy element wymieniony w ust. 1 pkt 1, w ramach kryterium atrakcyjności lokalizacji, sumuje się.

5. [11] (uchylony).

[4] § 2 ust. 1 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzenia przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne (Dz.U. poz. 522). Zmiana weszła w życie 31 maja 2012 r.

[5] § 2 ust. 1 pkt 3b dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzenia przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne (Dz.U. poz. 522). Zmiana weszła w życie 31 maja 2012 r.

[6] § 2 ust. 1 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzenia przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne (Dz.U. poz. 522). Zmiana weszła w życie 31 maja 2012 r.

[7] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzenia przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne (Dz.U. poz. 522). Zmiana weszła w życie 31 maja 2012 r.

[8] § 2 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzenia przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne (Dz.U. poz. 522). Zmiana weszła w życie 31 maja 2012 r.

[9] § 2 ust. 2 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzenia przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne (Dz.U. poz. 522). Zmiana weszła w życie 31 maja 2012 r.

[10] § 2 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzenia przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne (Dz.U. poz. 522). Zmiana weszła w życie 31 maja 2012 r.

[11] § 2 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzenia przetargu dla podmiotów ubiegających się o udzielenie koncesji na prowadzenie kasyna gry lub zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne (Dz.U. poz. 522). Zmiana weszła w życie 31 maja 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-09-01 do 2012-05-30

1. Ustala się następujące kryteria oceny ofert:

1) atrakcyjność proponowanej lokalizacji kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne, przy czym:

a) za preferowaną uznaje się lokalizację budynku:

– w centrum miasta,

– przy ruchliwym ciągu komunikacyjnym,

– w obrębie lub bezpośrednim sąsiedztwie centrum rozrywki,

b) za preferowany uznaje się następujący standard budynku:

– hotel kategorii trzy, cztery albo pięć gwiazdek,

– budynek zabytkowy albo budynek nowy;

2) planowany termin rozpoczęcia działalności kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;

3) planowane godziny otwarcia kasyna gry lub salonu gry bingo pieniężne;

4) terminowość rozpoczynania dotychczasowej działalności po uzyskaniu koncesji lub zezwolenia w wyniku przetargu, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

5) zgodność wysokości podstawy opodatkowania podatkiem od gier uprzednio deklarowanej przez podmiot, który uzyskał koncesję lub zezwolenie w wyniku przetargu, z realnie uzyskaną w działalności prowadzonej na podstawie takiej koncesji lub zezwolenia, przy czym bierze się pod uwagę koncesje i zezwolenia uzyskane w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

6) przypadki:

a) cofnięcia koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub

b) wezwania przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych do usunięcia stwierdzonych uchybień

– w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

7) uchybienia w dotychczas prowadzonej działalności w zakresie gier hazardowych, potwierdzone przez organ udzielający koncesji, zezwolenia lub innego zezwolenia w zakresie gier hazardowych lub organ właściwy w sprawach kontroli w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych poprzedzających rok, w którym zostało ogłoszone zawiadomienie o przetargu;

8) rentowność, rozumianą jako wynik netto, ustalony w „Rachunku zysków i strat” zgodnie z przepisami o rachunkowości, w każdym z ostatnich trzech lat działalności;

9) doświadczenie na rynku gier hazardowych, rozumiane jako wcześniejsze prowadzenie przez okres co najmniej roku, przez podmiot ubiegający się o udzielenie koncesji lub zezwolenia, jego akcjonariuszy (wspólników), członków zarządu lub członków rady nadzorczej, działalności w zakresie gier hazardowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.

2. Przez użyte w ust. 1 pkt 1 określenia:

1) bezpośrednie sąsiedztwo – należy rozumieć sąsiedztwo dwóch budynków (ściana do ściany) lub działek gruntowych, na których znajdują się te budynki, także w przypadku gdy działki są rozdzielone wyłącznie ciągiem komunikacyjnym, przy którym nie są zlokalizowane żadne inne budowle i budynki;

2) centrum rozrywki – należy rozumieć wyodrębniony budynek, na terenie którego znajdują się miejsca służące rozrywce i rekreacji, takie jak klub bilardowy, kawiarnia, dyskoteka, kręgielnia, klub nocny;

3) budynek zabytkowy – należy rozumieć budynek znajdujący się w ewidencji zabytków;

4) budynek nowy – należy rozumieć budynek oddany do użytkowania nie wcześniej niż dwa lata przed dniem ogłoszenia zawiadomienia o przetargu.

3. Punktację w ramach każdego z kryteriów oceny ofert, o których mowa w ust. 1, określa załącznik do rozporządzenia.

4. Punkty przyznane za każdy element wymieniony w ust. 1 pkt 1, w ramach kryterium atrakcyjności lokalizacji, sumuje się.

5. Za najkorzystniejszą ofertę uznaje się ofertę, która uzyskała największą liczbę punktów.