history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2017-09-17 do 2019-04-02

[Dane wpisane w księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza ] 1. W księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;

2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:

a) w polu pierwszym – literę „L” oznaczającą okręgową radę lekarską, jako organ prowadzący rejestr,

b) w polu drugim – kod okręgowej izby lekarskiej, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) w rubryce trzeciej – firmę oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki lekarskiej;

4) w rubryce czwartej – imię i nazwisko lekarza oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – listę lekarzy wspólników albo partnerów spółki zawierającą:

a) w polu pierwszym – numer kolejny na liście,

b) w polu drugim – imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,

c) w polu trzecim – imię i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem pełnionej funkcji;

5) w rubryce piątej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

6) w rubryce szóstej – numer prawa wykonywania zawodu, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer prawa wykonywania zawodu każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

7) (uchylony);

8) w rubryce ósmej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

9) w rubryce dziewiątej – adres do korespondencji:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego dla adresu do korespondencji,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer skrytki pocztowej,

h) w polu ósmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;

10) w rubryce dziesiątej – numer telefonu;

11) w rubryce jedenastej – adres poczty elektronicznej;

12) w rubryce dwunastej – adres strony internetowej;

13) w rubryce trzynastej – posiadane specjalizacje, w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

14) w rubryce czternastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,

c) w polu trzecim – okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 14a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 672, z późn. zm.),

d) w polu czwartym – datę podjęcia działalności leczniczej po upływie okresu, o którym mowa w lit. c;

15) w rubryce piętnastej – rodzaj działalności leczniczej;

16) w rubryce szesnastej – kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia, ze wskazaniem dziedziny medycyny w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;

17) w rubryce siedemnastej – zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – diagnostycznych,

b) w polu drugim – leczniczych,

c) w polu trzecim – rehabilitacyjnych,

d) w polu czwartym – uprawnienia do wydawania orzeczeń lekarskich;

18) w rubryce osiemnastej – adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych, a w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania – adres i numer telefonu miejsca przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych albo miejsce przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer telefonu,

h) [34] w polu ósmym – nazwę zakładu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym;

19) w rubryce dziewiętnastej – datę wpisu do rejestru;

20) w rubryce dwudziestej – datę zmiany wpisu do rejestru;

21) [35] (uchylony)

22) w rubryce dwudziestej drugiej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – datę wydania certyfikatu,

b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;

23) w rubryce dwudziestej trzeciej – informacje dotyczące akredytacji w zakresie uprawnienia do prowadzenia kształcenia podyplomowego:

a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji,

b) w polu drugim – zakres akredytacji: prowadzenie stażu kierunkowego, stażu podyplomowego, szkolenia specjalizacyjnego, wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia w zakresie uzyskiwania umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;

24) w rubryce dwudziestej czwartej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:

a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,

b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;

25) w rubryce dwudziestej piątej – informacje dotyczące wykreślenia praktyki zawodowej z rejestru:

a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru,

c) w polu trzecim – numer uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru;

26) w rubryce dwudziestej szóstej – miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej.

2. W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu albo adres miejsca przyjmowania wezwań jest inny niż adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, w rubryce osiemnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.

3. W przypadku gdy lekarz prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: szesnastej, siedemnastej i osiemnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.

[34] § 8 ust. 1 pkt 18 lit. h) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 17 września 2017 r.

[35] § 8 ust. 1 pkt 21 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 17 września 2017 r.

Wersja obowiązująca od 2017-09-17 do 2019-04-02

[Dane wpisane w księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza ] 1. W księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;

2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:

a) w polu pierwszym – literę „L” oznaczającą okręgową radę lekarską, jako organ prowadzący rejestr,

b) w polu drugim – kod okręgowej izby lekarskiej, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) w rubryce trzeciej – firmę oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki lekarskiej;

4) w rubryce czwartej – imię i nazwisko lekarza oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – listę lekarzy wspólników albo partnerów spółki zawierającą:

a) w polu pierwszym – numer kolejny na liście,

b) w polu drugim – imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,

c) w polu trzecim – imię i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem pełnionej funkcji;

5) w rubryce piątej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

6) w rubryce szóstej – numer prawa wykonywania zawodu, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer prawa wykonywania zawodu każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

7) (uchylony);

8) w rubryce ósmej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

9) w rubryce dziewiątej – adres do korespondencji:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego dla adresu do korespondencji,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer skrytki pocztowej,

h) w polu ósmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;

10) w rubryce dziesiątej – numer telefonu;

11) w rubryce jedenastej – adres poczty elektronicznej;

12) w rubryce dwunastej – adres strony internetowej;

13) w rubryce trzynastej – posiadane specjalizacje, w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

14) w rubryce czternastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,

c) w polu trzecim – okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 14a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 672, z późn. zm.),

d) w polu czwartym – datę podjęcia działalności leczniczej po upływie okresu, o którym mowa w lit. c;

15) w rubryce piętnastej – rodzaj działalności leczniczej;

16) w rubryce szesnastej – kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia, ze wskazaniem dziedziny medycyny w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;

17) w rubryce siedemnastej – zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – diagnostycznych,

b) w polu drugim – leczniczych,

c) w polu trzecim – rehabilitacyjnych,

d) w polu czwartym – uprawnienia do wydawania orzeczeń lekarskich;

18) w rubryce osiemnastej – adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych, a w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania – adres i numer telefonu miejsca przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych albo miejsce przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer telefonu,

h) [34] w polu ósmym – nazwę zakładu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym;

19) w rubryce dziewiętnastej – datę wpisu do rejestru;

20) w rubryce dwudziestej – datę zmiany wpisu do rejestru;

21) [35] (uchylony)

22) w rubryce dwudziestej drugiej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – datę wydania certyfikatu,

b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;

23) w rubryce dwudziestej trzeciej – informacje dotyczące akredytacji w zakresie uprawnienia do prowadzenia kształcenia podyplomowego:

a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji,

b) w polu drugim – zakres akredytacji: prowadzenie stażu kierunkowego, stażu podyplomowego, szkolenia specjalizacyjnego, wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia w zakresie uzyskiwania umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;

24) w rubryce dwudziestej czwartej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:

a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,

b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;

25) w rubryce dwudziestej piątej – informacje dotyczące wykreślenia praktyki zawodowej z rejestru:

a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru,

c) w polu trzecim – numer uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru;

26) w rubryce dwudziestej szóstej – miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej.

2. W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu albo adres miejsca przyjmowania wezwań jest inny niż adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, w rubryce osiemnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.

3. W przypadku gdy lekarz prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: szesnastej, siedemnastej i osiemnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.

[34] § 8 ust. 1 pkt 18 lit. h) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 17 września 2017 r.

[35] § 8 ust. 1 pkt 21 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 17 września 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-03-17 do 2017-09-16    (Dz.U.2014.325 tekst jednolity)

[Dane wpisane w księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza ] 1. W księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;

2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:

a) w polu pierwszym – literę „L” oznaczającą okręgową radę lekarską, jako organ prowadzący rejestr,

b) w polu drugim – kod okręgowej izby lekarskiej, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) w rubryce trzeciej – firmę oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki lekarskiej;

4) w rubryce czwartej – imię i nazwisko lekarza oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – listę lekarzy wspólników albo partnerów spółki zawierającą:

a) w polu pierwszym – numer kolejny na liście,

b) w polu drugim – imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,

c) w polu trzecim – imię i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem pełnionej funkcji;

5) w rubryce piątej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

6) w rubryce szóstej – numer prawa wykonywania zawodu, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer prawa wykonywania zawodu każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

7) (uchylony);

8) w rubryce ósmej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

9) w rubryce dziewiątej – adres do korespondencji:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego dla adresu do korespondencji,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer skrytki pocztowej,

h) w polu ósmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;

10) w rubryce dziesiątej – numer telefonu;

11) w rubryce jedenastej – adres poczty elektronicznej;

12) w rubryce dwunastej – adres strony internetowej;

13) w rubryce trzynastej – posiadane specjalizacje, w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

14) w rubryce czternastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,

c) w polu trzecim – okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 14a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 672, z późn. zm.),

d) w polu czwartym – datę podjęcia działalności leczniczej po upływie okresu, o którym mowa w lit. c;

15) w rubryce piętnastej – rodzaj działalności leczniczej;

16) w rubryce szesnastej – kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia, ze wskazaniem dziedziny medycyny w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;

17) w rubryce siedemnastej – zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – diagnostycznych,

b) w polu drugim – leczniczych,

c) w polu trzecim – rehabilitacyjnych,

d) w polu czwartym – uprawnienia do wydawania orzeczeń lekarskich;

18) w rubryce osiemnastej – adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych, a w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania – adres i numer telefonu miejsca przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych albo miejsce przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer telefonu,

h) w polu ósmym – nazwę przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego;

19) w rubryce dziewiętnastej – datę wpisu do rejestru;

20) w rubryce dwudziestej – datę zmiany wpisu do rejestru;

21) w rubryce dwudziestej pierwszej – informacje o ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy:

a) w polu pierwszym – okres ubezpieczenia (od dnia .... do dnia ....),

b) w polu drugim – zakres ubezpieczenia,

c) w polu trzecim – sumę gwarancyjną (dla wszystkich zdarzeń);

22) w rubryce dwudziestej drugiej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – datę wydania certyfikatu,

b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;

23) w rubryce dwudziestej trzeciej – informacje dotyczące akredytacji w zakresie uprawnienia do prowadzenia kształcenia podyplomowego:

a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji,

b) w polu drugim – zakres akredytacji: prowadzenie stażu kierunkowego, stażu podyplomowego, szkolenia specjalizacyjnego, wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia w zakresie uzyskiwania umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;

24) w rubryce dwudziestej czwartej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:

a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,

b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;

25) w rubryce dwudziestej piątej – informacje dotyczące wykreślenia praktyki zawodowej z rejestru:

a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru,

c) w polu trzecim – numer uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru;

26) w rubryce dwudziestej szóstej – miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej.

2. W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu albo adres miejsca przyjmowania wezwań jest inny niż adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, w rubryce osiemnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.

3. W przypadku gdy lekarz prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: szesnastej, siedemnastej i osiemnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-12-10 do 2014-03-16

1. W księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;

2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:

a) w polu pierwszym – literę „L” oznaczającą okręgową radę lekarską, jako organ prowadzący rejestr,

b) w polu drugim – kod okręgowej izby lekarskiej, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) w rubryce trzeciej – firmę oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki lekarskiej;

4) w rubryce czwartej – imię i nazwisko lekarza oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – listę lekarzy wspólników albo partnerów spółki zawierającą:

a) w polu pierwszym – numer kolejny na liście,

b) w polu drugim – imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,

c) w polu trzecim – imię i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem pełnionej funkcji;

5) w rubryce piątej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

6) w rubryce szóstej – numer prawa wykonywania zawodu, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer prawa wykonywania zawodu każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

7) [13] (uchylony);

8) w rubryce ósmej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

9) [14] w rubryce dziewiątej – adres do korespondencji:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego dla adresu do korespondencji,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer skrytki pocztowej,

h) w polu ósmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;

10) w rubryce dziesiątej – numer telefonu;

11) w rubryce jedenastej – adres poczty elektronicznej;

12) w rubryce dwunastej – adres strony internetowej;

13) w rubryce trzynastej – posiadane specjalizacje, w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

14) w rubryce czternastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,

c) w polu trzecim – okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 14a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447, z późn. zm.4)),

d) w polu czwartym – datę podjęcia działalności leczniczej po upływie okresu, o którym mowa w lit. c;

15) w rubryce piętnastej – rodzaj działalności leczniczej;

16) w rubryce szesnastej – kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia, ze wskazaniem dziedziny medycyny w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;

17) w rubryce siedemnastej – zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – diagnostycznych,

b) w polu drugim – leczniczych,

c) w polu trzecim – rehabilitacyjnych,

d) w polu czwartym – uprawnienia do wydawania orzeczeń lekarskich;

18) [15] w rubryce osiemnastej – adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych, a w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania – adres i numer telefonu miejsca przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych albo miejsce przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer telefonu,

h) w polu ósmym – nazwę przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego;

19) [16] w rubryce dziewiętnastej – datę wpisu do rejestru;

20) w rubryce dwudziestej – datę zmiany wpisu do rejestru;

21) [17] w rubryce dwudziestej pierwszej – informacje o ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy:

a) w polu pierwszym – okres ubezpieczenia (od dnia .... do dnia ....),

b) w polu drugim – zakres ubezpieczenia,

c) w polu trzecim – sumę gwarancyjną (dla wszystkich zdarzeń);

22) [18] w rubryce dwudziestej drugiej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – datę wydania certyfikatu,

b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;

23) w rubryce dwudziestej trzeciej – informacje dotyczące akredytacji w zakresie uprawnienia do prowadzenia kształcenia podyplomowego:

a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji,

b) w polu drugim – zakres akredytacji: prowadzenie stażu kierunkowego, stażu podyplomowego, szkolenia specjalizacyjnego, wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia w zakresie uzyskiwania umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;

24) w rubryce dwudziestej czwartej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:

a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,

b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;

25) w rubryce dwudziestej piątej – informacje dotyczące wykreślenia praktyki zawodowej z rejestru:

a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru,

c) w polu trzecim – numer uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru;

26) [19] w rubryce dwudziestej szóstej – miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej.

2. W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu albo adres miejsca przyjmowania wezwań jest inny niż adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, w rubryce osiemnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.

3. W przypadku gdy lekarz prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: szesnastej, siedemnastej i osiemnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.

[13] § 8 ust. 1 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2012 r.

[14] § 8 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2012 r.

[15] § 8 ust. 1 pkt 18 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2012 r.

[16] § 8 ust. 1 pkt 19 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2012 r.

[17] § 8 ust. 1 pkt 21 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2012 r.

[18] § 8 ust. 1 pkt 22 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2012 r.

[19] § 8 ust. 1 pkt 26 dodany przez § 1 pkt 3 lit. e) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 1373). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-11-01 do 2012-12-09

 1. W księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;

2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:

a) w polu pierwszym – literę „L” oznaczającą okręgową radę lekarską, jako organ prowadzący rejestr,

b) w polu drugim – kod okręgowej izby lekarskiej, określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;

3) w rubryce trzeciej – firmę oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki lekarskiej;

4) w rubryce czwartej – imię i nazwisko lekarza oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – listę lekarzy wspólników albo partnerów spółki zawierającą:

a) w polu pierwszym – numer kolejny na liście,

b) w polu drugim – imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,

c) w polu trzecim – imię i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki, ze wskazaniem pełnionej funkcji;

5) w rubryce piątej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

6) w rubryce szóstej – numer prawa wykonywania zawodu, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – numer prawa wykonywania zawodu każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

7) w rubryce siódmej – numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej wykonywanej przez:

a) spółkę cywilną – numery wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wspólników spółki, jeżeli zostały nadane, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4,

b) spółkę jawną albo partnerską – numer wpisu do rejestru przedsiębiorców;

8) w rubryce ósmej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

9) w rubryce dziewiątej – adres do korespondencji:

a) w polu pierwszym – województwo,

b) w polu drugim – powiat,

c) w polu trzecim – ulicę,

d) w polu czwartym – numer domu,

e) w polu piątym – numer lokalu,

f) w polu szóstym – kod pocztowy,

g) w polu siódmym – miejscowość;

10) w rubryce dziesiątej – numer telefonu;

11) w rubryce jedenastej – adres poczty elektronicznej;

12) w rubryce dwunastej – adres strony internetowej;

13) w rubryce trzynastej – posiadane specjalizacje, w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej, a w przypadku grupowej praktyki lekarskiej – specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

14) w rubryce czternastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,

c) w polu trzecim – okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 14a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447, z późn. zm.4)),

d) w polu czwartym – datę podjęcia działalności leczniczej po upływie okresu, o którym mowa w lit. c;

15) w rubryce piętnastej – rodzaj działalności leczniczej;

16) w rubryce szesnastej – kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia, ze wskazaniem dziedziny medycyny w przypadku specjalistycznej praktyki lekarskiej;

17) w rubryce siedemnastej – zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – diagnostycznych,

b) w polu drugim – leczniczych,

c) w polu trzecim – rehabilitacyjnych,

d) w polu czwartym – uprawnienia do wydawania orzeczeń lekarskich;

18) w rubryce osiemnastej – adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych, a w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania – adres i numer telefonu miejsca przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej:

a) w polu pierwszym – województwo,

b) w polu drugim – powiat,

c) w polu trzecim – ulicę,

d) w polu czwartym – numer domu,

e) w polu piątym – numer lokalu,

f) w polu szóstym – kod pocztowy,

g) w polu siódmym – miejscowość,

h) w polu ósmym – numer telefonu,

i) w polu dziewiątym – nazwę przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego w przypadku indywidualnej praktyki lekarskiej wyłącznie w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego albo indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej wyłącznie w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego;

19) w rubryce dziewiętnastej – informacje dotyczące wpisu do rejestru:

a) w polu pierwszym – datę wpisu do rejestru,

b) w polu drugim – datę wystawienia zaświadczenia o wpisie do rejestru,

c) w polu trzecim – numer zaświadczenia o wpisie do rejestru;

20) w rubryce dwudziestej – datę zmiany wpisu do rejestru;

21) w rubryce dwudziestej pierwszej – informacje o ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej, o których mowa w art. 25 ust. 3 ustawy:

a) w polu pierwszym – okres ubezpieczenia (od dnia .... do dnia ....),

b) w polu drugim – zakres ubezpieczenia,

c) w polu trzecim – sumę gwarancyjną;

22) w rubryce dwudziestej drugiej – informacje dotyczące akredytacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – datę wydania certyfikatu,

b) w polu drugim – zakres akredytacji;

23) w rubryce dwudziestej trzeciej – informacje dotyczące akredytacji w zakresie uprawnienia do prowadzenia kształcenia podyplomowego:

a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji,

b) w polu drugim – zakres akredytacji: prowadzenie stażu kierunkowego, stażu podyplomowego, szkolenia specjalizacyjnego, wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia w zakresie uzyskiwania umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;

24) w rubryce dwudziestej czwartej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:

a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,

b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;

25) w rubryce dwudziestej piątej – informacje dotyczące wykreślenia praktyki zawodowej z rejestru:

a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru,

c) w polu trzecim – numer uchwały okręgowej rady lekarskiej o wykreśleniu z rejestru.

2. W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu albo adres miejsca przyjmowania wezwań jest inny niż adres miejsca przechowywania dokumentacji medycznej, w rubryce osiemnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.

3. W przypadku gdy lekarz prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: szesnastej, siedemnastej i osiemnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.