history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-08-12    (Dz.U.2014.1073 tekst jednolity)

§ 49. [Wypłata pomocy na podstawie wniosku o płatność ] 1. Wypłaty pomocy w ramach środka, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 3–5, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.

2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.

3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.

7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:

1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

Wersja obowiązująca od 2014-08-12    (Dz.U.2014.1073 tekst jednolity)

§ 49. [Wypłata pomocy na podstawie wniosku o płatność ] 1. Wypłaty pomocy w ramach środka, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 3–5, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.

2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.

3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.

7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:

1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-06-28 do 2014-08-11    (Dz.U.2013.745 tekst jednolity)

[Wypłata pomocy na podstawie wniosku o płatność ] 1. Wypłaty pomocy w ramach środka, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 3–5, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.

2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.

3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.

7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:

1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-07-04 do 2013-06-27

1. [17] Wypłaty pomocy w ramach środka, o którym mowa w § 1 pkt 1 i 3–5, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.

2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.

3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.

7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:

1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

[17] § 49 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 czerwca 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 2 – Akwakultura, rybołówstwo śródlądowe, przetwórstwo i obrót produktami rybołówstwa i akwakultury, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. poz. 751). Zmiana weszła w życie 4 lipca 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-05-25 do 2012-07-03

1. Wypłaty pomocy w ramach środków, o których mowa w § 1, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.

2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.

3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 [26] do rozporządzenia.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.

7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:

1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

[26] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 2 – Akwakultura, rybołówstwo śródlądowe, przetwórstwo i obrót produktami rybołówstwa i akwakultury, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013” (Dz.U. Nr 89, poz. 584). Zmiana weszła w życie 25 maja 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-09-11 do 2010-05-24

1. Wypłaty pomocy w ramach środków, o których mowa w § 1, Agencja dokonuje na podstawie wniosku o płatność.

2. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, osobiście albo przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.

3. Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

4. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

5. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

6. Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 5, Agencja nie wypłaca pomocy.

7. Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 4, Agencja wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

8. Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

9. Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 8, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, Agencja:

1) rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo

2) nie wypłaca pomocy, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.

10. Do rozpatrywania wniosku o płatność przepis § 41 ust. 4 stosuje się odpowiednio.