history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-09-15

§ 105. [Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, instytucji gospodarki budżetowej ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:

– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

2) w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym:

a) w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,

b) w polu drugim – informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,

d) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

3) w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu w inny sposób:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje:

– połączenie,

– podział,

– przekształcenie,

b) w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,

c) [24] w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę oraz oznaczenie formy prawnej,

– w polu drugim – kraj i nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,

d) [25] w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę oraz oznaczenie formy prawnej,

– w polu drugim – kraj i nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;

4) w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. – „upadłość”,

d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;

5) w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;

6) w rubryce szóstej – informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych lub o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu, datę, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

b) w polu drugim – informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego, co obejmuje sposób ukończenia i datę ukończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – funkcję;

7) w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności;

8) w rubryce ósmej – informacje o rozwiązaniu podmiotu:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o której mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje rozwiązanie bez przeprowadzania likwidacji,

b) w polu drugim – informacje o rozwiązaniu podmiotu na podstawie art. 25d ustawy, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, że rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu, nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę wydania postanowienia, sygnaturę sprawy.

[24] § 105 pkt 3 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 1825). Zmiana weszła w życie 15 września 2023 r.

[25] § 105 pkt 3 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 1825). Zmiana weszła w życie 15 września 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-09-15

§ 105. [Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, instytucji gospodarki budżetowej ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:

– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

2) w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym:

a) w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,

b) w polu drugim – informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,

d) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

3) w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu w inny sposób:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje:

– połączenie,

– podział,

– przekształcenie,

b) w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,

c) [24] w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę oraz oznaczenie formy prawnej,

– w polu drugim – kraj i nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,

d) [25] w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę oraz oznaczenie formy prawnej,

– w polu drugim – kraj i nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;

4) w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. – „upadłość”,

d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;

5) w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;

6) w rubryce szóstej – informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych lub o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu, datę, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

b) w polu drugim – informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego, co obejmuje sposób ukończenia i datę ukończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – funkcję;

7) w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności;

8) w rubryce ósmej – informacje o rozwiązaniu podmiotu:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o której mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje rozwiązanie bez przeprowadzania likwidacji,

b) w polu drugim – informacje o rozwiązaniu podmiotu na podstawie art. 25d ustawy, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, że rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu, nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę wydania postanowienia, sygnaturę sprawy.

[24] § 105 pkt 3 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 1825). Zmiana weszła w życie 15 września 2023 r.

[25] § 105 pkt 3 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 1825). Zmiana weszła w życie 15 września 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-12-15 do 2023-09-14

§ 105. [Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, instytucji gospodarki budżetowej ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:

– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia [79] lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

2) w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym:

a) w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,

b) w polu drugim – informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,

d) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia [80] lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

3) w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu w inny sposób:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje:

– połączenie,

– podział,

– przekształcenie,

b) w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,

c) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,

d) w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;

4) w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. – „upadłość”,

d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia [81] lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia [82] lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;

5) w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;

6) w rubryce szóstej – informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych lub o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu, datę, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

b) w polu drugim – informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego, co obejmuje sposób ukończenia i datę ukończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub datę urodzenia [83] lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – funkcję;

7) w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności;

8) w rubryce ósmej – informacje o rozwiązaniu podmiotu:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o której mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje rozwiązanie bez przeprowadzania likwidacji,

b) w polu drugim – informacje o rozwiązaniu podmiotu na podstawie art. 25d ustawy, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, że rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu, nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę wydania postanowienia, sygnaturę sprawy.

[79] § 105 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2605). Zmiana weszła w życie 15 grudnia 2022 r.

[80] § 105 pkt 2 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2605). Zmiana weszła w życie 15 grudnia 2022 r.

[81] § 105 pkt 4 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2605). Zmiana weszła w życie 15 grudnia 2022 r.

[82] § 105 pkt 4 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2605). Zmiana weszła w życie 15 grudnia 2022 r.

[83] § 105 pkt 6 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2605). Zmiana weszła w życie 15 grudnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-04-01 do 2022-12-14

§ 105. [Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, instytucji gospodarki budżetowej ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytutów działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się: [10]

1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:

– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

2) w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym:

a) w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,

b) w polu drugim – informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,

d) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

3) w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu w inny sposób:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje:

– połączenie,

– podział,

– przekształcenie,

b) w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,

c) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,

d) w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;

4) w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. – „upadłość”,

d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;

5) w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;

6) w rubryce szóstej – informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych lub o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu, datę, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

b) w polu drugim – informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego, co obejmuje sposób ukończenia i datę ukończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – funkcję;

7) w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności;

8) w rubryce ósmej – informacje o rozwiązaniu podmiotu:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o której mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje rozwiązanie bez przeprowadzania likwidacji,

b) w polu drugim – informacje o rozwiązaniu podmiotu na podstawie art. 25d ustawy, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, że rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu, nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę wydania postanowienia, sygnaturę sprawy.

[10] § 105 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 marca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 480). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-07-01 do 2020-03-31

§ 105. [Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:

– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

2) w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym:

a) w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,

b) w polu drugim – informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,

d) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

3) w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu w inny sposób:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje:

– połączenie,

– podział,

– przekształcenie,

b) w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,

c) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,

d) w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;

4) w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. – „upadłość”,

d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;

5) w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;

6) w rubryce szóstej – informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych lub o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu, datę, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

b) w polu drugim – informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego, co obejmuje sposób ukończenia i datę ukończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – funkcję;

7) w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności;

8) [7] w rubryce ósmej – informacje o rozwiązaniu podmiotu:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o której mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje rozwiązanie bez przeprowadzania likwidacji,

b) w polu drugim – informacje o rozwiązaniu podmiotu na podstawie art. 25d ustawy, co obejmuje: wskazanie przyczyny rozwiązania, wskazanie, że rozwiązanie nastąpiło orzeczeniem sądu, nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę wydania postanowienia, sygnaturę sprawy.

[7] § 105 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 grudnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2226). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2017-06-30

§ 105. [Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:

– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

2) w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym:

a) w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,

b) w polu drugim – informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,

d) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

3) w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu w inny sposób:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje:

– połączenie,

– podział,

– przekształcenie,

b) w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,

c) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,

d) w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;

4) w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) [20] w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, a w przypadku ogłoszenia upadłości na podstawie Prawa upadłościowego w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2016 r. – „upadłość”,

d) [21] w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu albo w postępowaniu upadłościowym, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;

5) w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;

6) [22] w rubryce szóstej – informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych lub o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego albo wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu, datę, sygnaturę sprawy i rodzaj postępowania,

b) w polu drugim – informacje o ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego albo naprawczego, co obejmuje sposób ukończenia i datę ukończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego, zarządcy, nadzorcy układu wykonującego uprawnienia nadzorcy sądowego oraz osoby powołanej w toku postępowania restrukturyzacyjnego do reprezentowania dłużnika:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – funkcję;

7) w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.

[20] § 105 pkt 4 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2223). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

[21] § 105 pkt 4 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2223). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

[22] § 105 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. poz. 2223). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-12-01 do 2015-12-31

§ 105. [Dział 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej ] W dziale 6 rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, instytutów badawczych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji:

– w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu – nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

– w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą – organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego – datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

2) w rubryce drugiej – ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym:

a) w polu pierwszym – okres, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,

b) w polu drugim – informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,

c) w polu trzecim – sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,

d) w podrubryce pierwszej – dane zarządcy:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

3) w rubryce trzeciej – informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu w inny sposób:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje:

– połączenie,

– podział,

– przekształcenie,

b) w polu drugim – opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,

c) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,

d) w podrubryce drugiej – dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę lub firmę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisuje się numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;

4) w rubryce czwartej – informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym – informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,

d) w polu czwartym – informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

e) w podrubryce pierwszej – dane syndyka:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

f) w podrubryce drugiej – dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS,

– w polu piątym – określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: „zarządca przymusowy”, „nadzorca sądowy”, „zarządca”, „zarządca zagraniczny”, „osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego”;

5) w rubryce piątej – informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. – Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym – informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy;

6) w rubryce szóstej – informacje o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym – informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim – informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje sposób zakończenia i datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim – informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej – dane nadzorcy sądowego:

– w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

– w polu drugim – imiona,

– w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,

– w polu czwartym – numer KRS;

7) w rubryce siódmej – informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.