history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-01-05    (Dz.U.2021.16 tekst jednolity)

§ 2. [Warunki rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier oraz automatu do gier ] 1. Warunkiem rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier oraz automatu do gier jest złożenie do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego przez podmiot posiadający odpowiednio koncesję albo zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gier losowych albo podmiot wykonujący monopol państwa:

1) wniosku o rejestrację w dwóch egzemplarzach;

2) kopii koncesji lub zezwolenia – w przypadku podmiotu innego niż wykonujący monopol państwa;

3) oryginału albo kopii opinii jednostki badającej, zwanej dalej „opinią”, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, adwokata lub radcę prawnego, zawierającej pozytywny wynik badania technicznego urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, zawiera:

1) dane wnioskodawcy:

a) imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, o ile został nadany – w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną,

b) nazwę i adres siedziby – w przypadku podmiotu będącego osobą prawną,

c) numer identyfikacji podatkowej NIP;

2) numer i datę udzielenia koncesji albo zezwolenia – w przypadku podmiotu innego niż wykonujący monopol państwa;

3) dane identyfikujące urządzenie losujące, urządzenie do gier albo automat do gier w tym:

a) rodzaj gry określony zgodnie z ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, zwaną dalej „ustawą”,

b) numer fabryczny,

c) nazwę i kraj producenta,

d) rok produkcji,

e) nazwę i typ,

f) określenie programu gry i datę jego ostatniej modernizacji,

g) numer poprzedniej rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier lub automatu do gier;

4) numer i datę wydania opinii;

5) nazwę i adres miejsca przyszłej eksploatacji urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier;

6) planowany termin rozpoczęcia eksploatacji urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier;

7) podpis wnioskodawcy.

3. Opinia zawiera:

1) numer i datę wydania opinii;

2) cel wydania opinii;

3) datę i miejsce wykonania badania technicznego;

4) oznaczenie jednostki badającej wraz z numerem upoważnienia do badań technicznych i terminem ważności tego upoważnienia;

5) oznaczenie zleceniodawcy:

a) imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, o ile został nadany – w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną,

b) nazwę i adres siedziby – w przypadku podmiotu będącego osobą prawną,

c) numer identyfikacji podatkowej NIP;

6) sumę kontrolną programu gry oraz sposób jej określenia;

7) wynik badania technicznego:

a) w przypadku pozytywnego wyniku badania:

– wskazanie miejsc założenia plomb zabezpieczających,

– wzór plomb zabezpieczających i ich numery,

– termin ważności opinii,

b) w przypadku negatywnego wyniku badania – wskazanie warunków, jakich nie spełnia dane urządzenie lub automat do gier;

8) imię, nazwisko i podpis osoby wykonującej badanie techniczne oraz osoby upoważnionej do zatwierdzania i podpisania opinii.

4. W przypadku automatu do gier opinia zawiera ponadto:

1) nazwę i typ automatu do gier;

2) określenie programu gry;

3) numer fabryczny automatu do gier;

4) oznaczenie producenta automatu do gier;

5) opis i przebieg gier oferowanych przez automat do gier;

6) wskazanie, czy gry oferowane przez automat do gier zawierają element losowości;

7) wskazanie, czy automat do gier posiada wymagany system trwałej rejestracji i zapamiętywania danych, w szczególności w zakresie:

a) naliczania i rejestracji wpłat i wypłat,

b) wygrywalności w przeliczeniu na zaprogramowane cykle gier,

c) czasu trwania poszczególnych gier,

d) awarii automatów oraz występujących błędów w działaniu i wykonywanych czynności serwisowych,

e) ingerencji i zmian dokonywanych w sposobie działania automatu oraz systemu rejestrującego;

8) opis systemu trwałej rejestracji i zapamiętywania danych, w szczególności w zakresie naliczania i rejestracji wpłat stawek i wypłat wygranych.

Wersja obowiązująca od 2021-01-05    (Dz.U.2021.16 tekst jednolity)

§ 2. [Warunki rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier oraz automatu do gier ] 1. Warunkiem rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier oraz automatu do gier jest złożenie do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego przez podmiot posiadający odpowiednio koncesję albo zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gier losowych albo podmiot wykonujący monopol państwa:

1) wniosku o rejestrację w dwóch egzemplarzach;

2) kopii koncesji lub zezwolenia – w przypadku podmiotu innego niż wykonujący monopol państwa;

3) oryginału albo kopii opinii jednostki badającej, zwanej dalej „opinią”, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, adwokata lub radcę prawnego, zawierającej pozytywny wynik badania technicznego urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, zawiera:

1) dane wnioskodawcy:

a) imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, o ile został nadany – w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną,

b) nazwę i adres siedziby – w przypadku podmiotu będącego osobą prawną,

c) numer identyfikacji podatkowej NIP;

2) numer i datę udzielenia koncesji albo zezwolenia – w przypadku podmiotu innego niż wykonujący monopol państwa;

3) dane identyfikujące urządzenie losujące, urządzenie do gier albo automat do gier w tym:

a) rodzaj gry określony zgodnie z ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, zwaną dalej „ustawą”,

b) numer fabryczny,

c) nazwę i kraj producenta,

d) rok produkcji,

e) nazwę i typ,

f) określenie programu gry i datę jego ostatniej modernizacji,

g) numer poprzedniej rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier lub automatu do gier;

4) numer i datę wydania opinii;

5) nazwę i adres miejsca przyszłej eksploatacji urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier;

6) planowany termin rozpoczęcia eksploatacji urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier;

7) podpis wnioskodawcy.

3. Opinia zawiera:

1) numer i datę wydania opinii;

2) cel wydania opinii;

3) datę i miejsce wykonania badania technicznego;

4) oznaczenie jednostki badającej wraz z numerem upoważnienia do badań technicznych i terminem ważności tego upoważnienia;

5) oznaczenie zleceniodawcy:

a) imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, o ile został nadany – w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną,

b) nazwę i adres siedziby – w przypadku podmiotu będącego osobą prawną,

c) numer identyfikacji podatkowej NIP;

6) sumę kontrolną programu gry oraz sposób jej określenia;

7) wynik badania technicznego:

a) w przypadku pozytywnego wyniku badania:

– wskazanie miejsc założenia plomb zabezpieczających,

– wzór plomb zabezpieczających i ich numery,

– termin ważności opinii,

b) w przypadku negatywnego wyniku badania – wskazanie warunków, jakich nie spełnia dane urządzenie lub automat do gier;

8) imię, nazwisko i podpis osoby wykonującej badanie techniczne oraz osoby upoważnionej do zatwierdzania i podpisania opinii.

4. W przypadku automatu do gier opinia zawiera ponadto:

1) nazwę i typ automatu do gier;

2) określenie programu gry;

3) numer fabryczny automatu do gier;

4) oznaczenie producenta automatu do gier;

5) opis i przebieg gier oferowanych przez automat do gier;

6) wskazanie, czy gry oferowane przez automat do gier zawierają element losowości;

7) wskazanie, czy automat do gier posiada wymagany system trwałej rejestracji i zapamiętywania danych, w szczególności w zakresie:

a) naliczania i rejestracji wpłat i wypłat,

b) wygrywalności w przeliczeniu na zaprogramowane cykle gier,

c) czasu trwania poszczególnych gier,

d) awarii automatów oraz występujących błędów w działaniu i wykonywanych czynności serwisowych,

e) ingerencji i zmian dokonywanych w sposobie działania automatu oraz systemu rejestrującego;

8) opis systemu trwałej rejestracji i zapamiętywania danych, w szczególności w zakresie naliczania i rejestracji wpłat stawek i wypłat wygranych.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-10-29 do 2021-01-04

§ 2. [Warunki rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier oraz automatu do gier ] 1. Warunkiem rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier oraz automatu do gier jest złożenie do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego przez podmiot posiadający odpowiednio koncesję albo zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gier losowych albo podmiot wykonujący monopol państwa: [1]

1) wniosku o rejestrację w dwóch egzemplarzach;

2) kopii koncesji lub zezwolenia – w przypadku podmiotu innego niż wykonujący monopol państwa;

3) oryginału albo kopii opinii jednostki badającej, zwanej dalej „opinią”, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, adwokata lub radcę prawnego, zawierającej pozytywny wynik badania technicznego urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, zawiera:

1) dane wnioskodawcy:

a) imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, o ile został nadany – w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną,

b) nazwę i adres siedziby – w przypadku podmiotu będącego osobą prawną,

c) numer identyfikacji podatkowej NIP;

2) numer i datę udzielenia koncesji albo zezwolenia – w przypadku podmiotu innego niż wykonujący monopol państwa;

3) dane identyfikujące urządzenie losujące, urządzenie do gier albo automat do gier w tym:

a) rodzaj gry określony zgodnie z ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, zwaną dalej „ustawą”,

b) numer fabryczny,

c) nazwę i kraj producenta,

d) rok produkcji,

e) nazwę i typ,

f) określenie programu gry i datę jego ostatniej modernizacji,

g) numer poprzedniej rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier lub automatu do gier;

4) numer i datę wydania opinii;

5) nazwę i adres miejsca przyszłej eksploatacji urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier;

6) planowany termin rozpoczęcia eksploatacji urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier;

7) podpis wnioskodawcy.

3. Opinia zawiera:

1) numer i datę wydania opinii;

2) cel wydania opinii;

3) datę i miejsce wykonania badania technicznego;

4) oznaczenie jednostki badającej wraz z numerem upoważnienia do badań technicznych i terminem ważności tego upoważnienia;

5) oznaczenie zleceniodawcy:

a) imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, o ile został nadany – w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną,

b) nazwę i adres siedziby – w przypadku podmiotu będącego osobą prawną,

c) numer identyfikacji podatkowej NIP;

6) sumę kontrolną programu gry oraz sposób jej określenia;

7) wynik badania technicznego:

a) w przypadku pozytywnego wyniku badania:

– wskazanie miejsc założenia plomb zabezpieczających,

– wzór plomb zabezpieczających i ich numery,

– termin ważności opinii,

b) w przypadku negatywnego wyniku badania – wskazanie warunków, jakich nie spełnia dane urządzenie lub automat do gier;

8) imię, nazwisko i podpis osoby wykonującej badanie techniczne oraz osoby upoważnionej do zatwierdzania i podpisania opinii.

4. W przypadku automatu do gier opinia zawiera ponadto:

1) nazwę i typ automatu do gier;

2) określenie programu gry;

3) numer fabryczny automatu do gier;

4) oznaczenie producenta automatu do gier;

5) opis i przebieg gier oferowanych przez automat do gier;

6) wskazanie, czy gry oferowane przez automat do gier zawierają element losowości;

7) wskazanie, czy automat do gier posiada wymagany system trwałej rejestracji i zapamiętywania danych, w szczególności w zakresie:

a) naliczania i rejestracji wpłat i wypłat,

b) wygrywalności w przeliczeniu na zaprogramowane cykle gier,

c) czasu trwania poszczególnych gier,

d) awarii automatów oraz występujących błędów w działaniu i wykonywanych czynności serwisowych,

e) ingerencji i zmian dokonywanych w sposobie działania automatu oraz systemu rejestrującego;

8) opis systemu trwałej rejestracji i zapamiętywania danych, w szczególności w zakresie naliczania i rejestracji wpłat stawek i wypłat wygranych.

[1] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 3 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie urządzeń losujących, urządzeń do gier i automatów do gier, zabezpieczenia informacji dotyczących urządzanej loterii oraz uzyskiwania, naliczania i wypłacania wygranych (Dz.U. poz. 1944). Zmiana weszła w życie 29 października 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-06-21 do 2019-10-28

§ 2. [Warunki rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier oraz automatu do gier ] 1. Warunkiem rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier oraz automatu do gier jest złożenie do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego przez podmiot posiadający odpowiednio koncesję albo zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gier losowych lub gier na automatach albo podmiot wykonujący monopol państwa:

1) wniosku o rejestrację w dwóch egzemplarzach;

2) kopii koncesji lub zezwolenia – w przypadku podmiotu innego niż wykonujący monopol państwa;

3) oryginału albo kopii opinii jednostki badającej, zwanej dalej „opinią”, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, adwokata lub radcę prawnego, zawierającej pozytywny wynik badania technicznego urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, zawiera:

1) dane wnioskodawcy:

a) imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, o ile został nadany – w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną,

b) nazwę i adres siedziby – w przypadku podmiotu będącego osobą prawną,

c) numer identyfikacji podatkowej NIP;

2) numer i datę udzielenia koncesji albo zezwolenia – w przypadku podmiotu innego niż wykonujący monopol państwa;

3) dane identyfikujące urządzenie losujące, urządzenie do gier albo automat do gier w tym:

a) rodzaj gry określony zgodnie z ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, zwaną dalej „ustawą”,

b) numer fabryczny,

c) nazwę i kraj producenta,

d) rok produkcji,

e) nazwę i typ,

f) określenie programu gry i datę jego ostatniej modernizacji,

g) numer poprzedniej rejestracji urządzenia losującego, urządzenia do gier lub automatu do gier;

4) numer i datę wydania opinii;

5) nazwę i adres miejsca przyszłej eksploatacji urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier;

6) planowany termin rozpoczęcia eksploatacji urządzenia losującego, urządzenia do gier albo automatu do gier;

7) podpis wnioskodawcy.

3. Opinia zawiera:

1) numer i datę wydania opinii;

2) cel wydania opinii;

3) datę i miejsce wykonania badania technicznego;

4) oznaczenie jednostki badającej wraz z numerem upoważnienia do badań technicznych i terminem ważności tego upoważnienia;

5) oznaczenie zleceniodawcy:

a) imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, o ile został nadany – w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną,

b) nazwę i adres siedziby – w przypadku podmiotu będącego osobą prawną,

c) numer identyfikacji podatkowej NIP;

6) sumę kontrolną programu gry oraz sposób jej określenia;

7) wynik badania technicznego:

a) w przypadku pozytywnego wyniku badania:

– wskazanie miejsc założenia plomb zabezpieczających,

– wzór plomb zabezpieczających i ich numery,

– termin ważności opinii,

b) w przypadku negatywnego wyniku badania – wskazanie warunków, jakich nie spełnia dane urządzenie lub automat do gier;

8) imię, nazwisko i podpis osoby wykonującej badanie techniczne oraz osoby upoważnionej do zatwierdzania i podpisania opinii.

4. W przypadku automatu do gier opinia zawiera ponadto:

1) nazwę i typ automatu do gier;

2) określenie programu gry;

3) numer fabryczny automatu do gier;

4) oznaczenie producenta automatu do gier;

5) opis i przebieg gier oferowanych przez automat do gier;

6) wskazanie, czy gry oferowane przez automat do gier zawierają element losowości;

7) wskazanie, czy automat do gier posiada wymagany system trwałej rejestracji i zapamiętywania danych, w szczególności w zakresie:

a) naliczania i rejestracji wpłat i wypłat,

b) wygrywalności w przeliczeniu na zaprogramowane cykle gier,

c) czasu trwania poszczególnych gier,

d) awarii automatów oraz występujących błędów w działaniu i wykonywanych czynności serwisowych,

e) ingerencji i zmian dokonywanych w sposobie działania automatu oraz systemu rejestrującego;

8) opis systemu trwałej rejestracji i zapamiętywania danych, w szczególności w zakresie naliczania i rejestracji wpłat stawek i wypłat wygranych.