history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-04-29 do 2017-09-06

Rozdział 2a.

Tryb rozpoczęcia prac nad projektami aktów normatywnych oraz projektami założeń projektów ustaw opracowywanych w resorcie spraw wewnętrznych

§ 11. [16] Ocena skutków regulacji oraz test regulacyjny opracowywane są zgodnie z wzorami przygotowanymi przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.

[16] Rozdział 2a dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 14 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 14 kwietnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prac nad projektami aktów normatywnych oraz projektami założeń projektów ustaw opracowywanych i procedowanych w resorcie spraw wewnętrznych (Dz.U.MSW. poz. 23). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2014-04-29 do 2017-09-06

Rozdział 2a.

Tryb rozpoczęcia prac nad projektami aktów normatywnych oraz projektami założeń projektów ustaw opracowywanych w resorcie spraw wewnętrznych

§ 11. [16] Ocena skutków regulacji oraz test regulacyjny opracowywane są zgodnie z wzorami przygotowanymi przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.

[16] Rozdział 2a dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 14 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 14 kwietnia 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prac nad projektami aktów normatywnych oraz projektami założeń projektów ustaw opracowywanych i procedowanych w resorcie spraw wewnętrznych (Dz.U.MSW. poz. 23). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-11-06 do 2014-04-28

§ 11. 1. Przed opracowaniem projektu aktu normatywnego oraz projektu założeń projektu ustawy komórka organizacyjna oraz jednostka organizacyjna obowiązana jest sporządzić ocenę skutków regulacji, zaś w przypadku projektu założeń projektu ustawy również test regulacyjny.

2. Test regulacyjny opracowywany jest zgodnie z wzorem przygotowanym przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.

3. Komórka organizacyjna albo jednostka organizacyjna za pośrednictwem komórki organizacyjnej prowadzącej sprawy związane z nadzorem Ministra nad tą jednostką, występuje odpowiednio do: Ministra, Sekretarza Stanu, właściwego Podsekretarza Stanu w Ministerstwie albo Dyrektora Generalnego Ministerstwa, z wnioskiem o wyrażenie wstępnej zgody na prowadzenie prac nad projektem. Do wniosku dotyczącego projektu aktu normatywnego oraz projektu założeń projektu ustawy załącza się ocenę skutków regulacji, zaś w przypadku projektu założeń projektu ustawy również test regulacyjny.

4. Minister, Sekretarz Stanu, właściwy Podsekretarz Stanu w Ministerstwie albo Dyrektor Generalny Ministerstwa o ile wyraża wstępną zgodę, o której mowa w ust. 3, kieruje do Departamentu Budżetu sporządzoną ocenę skutków regulacji lub test regulacyjny celem uzyskania opinii.

5. Departament Budżetu, zgodnie ze swoją właściwością, jest zobowiązany przedstawić opinię pozytywną bądź negatywną odnośnie oceny skutków regulacji lub testu regulacyjnego i przekazać ją do Departamentu Prawnego. W przypadku wątpliwości odnośnie przekazanej oceny skutków regulacji lub testu regulacyjnego Departament Budżetu przed opracowaniem opinii, może zwrócić się do komórki organizacyjnej albo jednostki organizacyjnej, o przedstawienie dodatkowych wyjaśnień.

6. Departament Prawny przekazuje opinię Departamentu Budżetu, o której mowa w ust. 5, do członka Kierownictwa Ministerstwa wykonującego czynności kierownictwa wobec Departamentu Prawnego, celem zajęcia stanowiska odnośnie prac nad projektem.

7. Członek Kierownictwa Ministerstwa wykonujący czynności kierownictwa wobec Departamentu Prawnego może przed wydaniem opinii odnośnie dalszych prac nad projektem skierować przekazane materiały do zaopiniowania przez Zespół.

8. Przewodniczący Zespołu, po zaopiniowaniu przekazanych materiałów przez członków Zespołu, przedstawia opinię względem projektu i przekazuje ją odpowiednio do: Ministra, Sekretarza Stanu, właściwego Podsekretarza Stanu w Ministerstwie albo Dyrektora Generalnego Ministerstwa, który podejmuje decyzję odnośnie zasadności prowadzenia prac nad projektem.