history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2013-09-18 do 2014-12-08

§ 9. 1. Zakresy czynności Sekretarza Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2 oraz Podsekretarzy Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, nie obejmują:

1) udziału w posiedzeniach Rady Ministrów, Rady Informatyzacji oraz Komitetu Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji;

2) podejmowania decyzji o:

a) wystąpieniu z wnioskiem do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie ze stanowiska,

b) zwolnieniu ze stanowiska,

c) powołaniu, wyznaczeniu oraz odwołaniu członków (przedstawicieli Ministra) rad, zespołów i komisji, gdy przepis prawa zastrzega takie uprawnienia dla Ministra,

d) zmianie przeznaczenia środków budżetowych w resorcie administracji i cyfryzacji;

3) podpisywania:

a) aktów prawnych kierowanych do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” oraz Dzienniku Urzędowym Ministra Administracji i Cyfryzacji,

b) innych aktów prawnych regulujących zagadnienia zastrzeżone do wyłącznej właściwości Ministra, w tym decyzji administracyjnych;

4) udzielania pełnomocnictw.

2. Sekretarz Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2, oraz Podsekretarze Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, mogą wykonywać czynności, o których mowa w ust. 1, wyłącznie na podstawie odrębnego pisemnego upoważnienia Ministra.

3. [3] (uchylony).

4. Minister zapewnia prowadzenie spraw wynikających z nadzoru nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

5. Minister sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez:

1) Gabinet Polityczny Ministra;

2) Biuro Ministra;

3) Departament Analiz i Komunikacji Publicznej;

4) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;

5) Departament Telekomunikacji w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym telekomunikacji;

6) Departament Poczty w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym poczty;

7) [4] (uchylony).

[3] § 9 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 18 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 18 września 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.MAiC. poz. 32). Zmiana weszła w życie 18 września 2013 r.

[4] § 9 ust. 5 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 18 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 18 września 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.MAiC. poz. 32). Zmiana weszła w życie 18 września 2013 r.

Wersja obowiązująca od 2013-09-18 do 2014-12-08

§ 9. 1. Zakresy czynności Sekretarza Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2 oraz Podsekretarzy Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, nie obejmują:

1) udziału w posiedzeniach Rady Ministrów, Rady Informatyzacji oraz Komitetu Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji;

2) podejmowania decyzji o:

a) wystąpieniu z wnioskiem do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie ze stanowiska,

b) zwolnieniu ze stanowiska,

c) powołaniu, wyznaczeniu oraz odwołaniu członków (przedstawicieli Ministra) rad, zespołów i komisji, gdy przepis prawa zastrzega takie uprawnienia dla Ministra,

d) zmianie przeznaczenia środków budżetowych w resorcie administracji i cyfryzacji;

3) podpisywania:

a) aktów prawnych kierowanych do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” oraz Dzienniku Urzędowym Ministra Administracji i Cyfryzacji,

b) innych aktów prawnych regulujących zagadnienia zastrzeżone do wyłącznej właściwości Ministra, w tym decyzji administracyjnych;

4) udzielania pełnomocnictw.

2. Sekretarz Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2, oraz Podsekretarze Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, mogą wykonywać czynności, o których mowa w ust. 1, wyłącznie na podstawie odrębnego pisemnego upoważnienia Ministra.

3. [3] (uchylony).

4. Minister zapewnia prowadzenie spraw wynikających z nadzoru nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

5. Minister sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez:

1) Gabinet Polityczny Ministra;

2) Biuro Ministra;

3) Departament Analiz i Komunikacji Publicznej;

4) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;

5) Departament Telekomunikacji w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym telekomunikacji;

6) Departament Poczty w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym poczty;

7) [4] (uchylony).

[3] § 9 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 18 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 18 września 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.MAiC. poz. 32). Zmiana weszła w życie 18 września 2013 r.

[4] § 9 ust. 5 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 18 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 18 września 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.MAiC. poz. 32). Zmiana weszła w życie 18 września 2013 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-06-11 do 2013-09-17

§ 9. 1. Zakresy czynności Sekretarza Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2 oraz Podsekretarzy Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, nie obejmują:

1) udziału w posiedzeniach Rady Ministrów, Rady Informatyzacji oraz Komitetu Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji;

2) podejmowania decyzji o:

a) wystąpieniu z wnioskiem do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie ze stanowiska,

b) zwolnieniu ze stanowiska,

c) powołaniu, wyznaczeniu oraz odwołaniu członków (przedstawicieli Ministra) rad, zespołów i komisji, gdy przepis prawa zastrzega takie uprawnienia dla Ministra,

d) zmianie przeznaczenia środków budżetowych w resorcie administracji i cyfryzacji;

3) podpisywania:

a) aktów prawnych kierowanych do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” oraz Dzienniku Urzędowym Ministra Administracji i Cyfryzacji,

b) innych aktów prawnych regulujących zagadnienia zastrzeżone do wyłącznej właściwości Ministra, w tym decyzji administracyjnych;

4) udzielania pełnomocnictw.

2. Sekretarz Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2, oraz Podsekretarze Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, mogą wykonywać czynności, o których mowa w ust. 1, wyłącznie na podstawie odrębnego pisemnego upoważnienia Ministra.

3. Minister sprawuje nadzór nad:

1) prowadzeniem spraw objętych działem administracji rządowej – informatyzacja, w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, z wyłączeniem spraw o których mowa w § 5 pkt 7;

2) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z opracowywaniem i opiniowaniem kierunków i programów strategicznych w zakresie społeczeństwa informacyjnego;

3) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu oraz zastosowaniem technologii informatycznych w społeczeństwie informacyjnym;

4) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z opracowywaniem i realizacją Strategii Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

4. Minister zapewnia prowadzenie spraw wynikających z nadzoru nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

5. Minister sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez:

1) Gabinet Polityczny Ministra;

2) Biuro Ministra;

3) Departament Analiz i Komunikacji Publicznej;

4) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;

5) Departament Telekomunikacji w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym telekomunikacji;

6) Departament Poczty w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym poczty;

7) Departament Społeczeństwa Informacyjnego.