Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2002-07-01

SPROSTOWANIE TREŚCI ŚWIADECTWA PRACY

SPROSTOWANIE TREŚCI ŚWIADECTWA PRACY

Rozstanie pracownika z pracodawcą często przebiega w niemiłej atmosferze. Nie zwalnia to jednak stron od właściwego wypełniania swoich obowiązków. Takim obowiązkiem pracodawcy jest niezwłoczne wydanie pracownikowi świadectwa pracy. Jeżeli w jego treści występują uchybienia, pracownik może wystąpić o ich sprostowanie.

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Przepisy określają treść, jaka powinna być zawarta w świadectwie. Jednak czasem pojawiają się pewne zastrzeżenia do prawidłowości zamieszczonych w świadectwie informacji i pracownik domaga się skorygowania jego treści.

Konieczność sprostowania świadectwa pracy zachodzi w trzech sytuacjach, gdy:

l

nie odpowiada ono wymaganiom określonym w Kodeksie pracy,

l

nie odpowiada wymaganiom określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. Nr 60, poz. 282),

l

zawiera informacje nieprawdziwe, niekompletne lub zbędne.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00