Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2021-01-27

O statusie zatrudniającego nie rozstrzyga prowadzenie działalności

Pracownicy zatrudnieni w biurze poselskim chcą oszczędzać w PPK. Czy ich pracodawca ma obowiązek wdrożenia tego programu?

Tak. Obowiązki związanie z wdrożeniem pracowniczego planu kapitałowego (PPK) ciążą na „podmiocie zatrudniającym” w rozumieniu ustawy z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1342, dalej: ustawa o PPK). Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 21 lit. a) tej ustawy podmiotem zatrudniającym jest m.in. pracodawca, o którym mowa w art. 3 kodeksu pracy - w stosunku do pracowników, o których mowa w art. 2 kodeksu pracy, podlegających z tytułu tego stosunku pracy obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym w Rzeczypospolitej Polskiej, w rozumieniu ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 266 ze zm.). Wyjątkiem są tu jedynie pracownicy przebywający na urlopach górniczych i urlopach dla pracowników zakładu przeróbki mechanicznej węgla oraz młodociani.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00