Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-06-01

Kiedy należy skrócić czas pracy pracownika?

Wykonywanie pewnych prac uprawnia pracownika do krótszego czasu pracy. Pracodawca ma wtedy obowiązek skrócić dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy lub ustanowić wliczone do czasu pracy przerwy. Omawiamy okoliczności, w których należy dopełnić tego obowiązku.

Powyższa sytuacja dotyczy pracowników zatrudnionych w warunkach szczególnie uciążliwych oraz pracowników zatrudnionych w warunkach szczególnie szkodliwych dla zdrowia. Ustalając, czy warunki danej pracy są szczególnie uciążliwe (czyli nie dotyczy to „zwykłej” uciążliwości występującej w pracy), powinno się wziąć pod uwagę takie kwestie, jak np.:
•  duży wysiłek fizyczny lub psychiczny związany z jej wykonywaniem,
•  konieczność wykonywania pracy przez dłuższy czas w jednej pozycji ciała,
•  jednostajność i monotonia pracy (prace „przy taśmie”),
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00