Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-10-25

Jak prawidłowo wypełniać druk Rp-7

Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (druk ZUS Rp-7) jest podstawowym dokumentem potwierdzającym wynagrodzenie pracownika. Może służyć także jako środek dowodowy potwierdzający okresy składkowe i nieskładkowe.

Rp-7 w całości wypełnia pracodawca lub jego następca prawny, a prawidłowe wypełnienie tego formularza wpływa na właściwe wydanie decyzji przez ZUS w sprawie emerytury, renty lub kapitału początkowego.

1.1. Płatnik składek

Wystawiając druk Rp-7, w górnej jego części płatnik składek (lub jego następca prawny) podaje swoje dane indentyfikacyjne. Następnie w punktach 1 i 2 wpisuje dane pracownika, dla którego jest wystawiany dokument, podaje okres zatrudnienia, wyszczególnia wszystkie okresy nieskładkowe (przypadające po 14 listopada 1991 r.), okresy występujących zasiłków chorobowych, opiekuńczych, wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy, okresy pobierania świadczenia rehabilitacyjnego, udzielonych urlopów wychowawczych i bezpłatnych.

Jeśli pracownik ma dużo okresów zwolnień lekarskich, do wypełnionego druku Rp-7 można dołączyć załącznik, w którym zostaną wyszczególnione wszystkie okresy zwolnień. Załącznik powinien być podpisany przez pracodawcę lub osobę upoważnioną, tak jak druk Rp-7.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00