Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-07-01

Jak określić miejsce wykonywania pracy przez pracownika?

Jednym z istotnych elementów umowy o pracę jest wskazanie miejsca wykonywania pracy przez pracownika. Kiedy zatrudnione osoby wykonują pracę w siedzibie pracodawcy, sprawa ta nie budzi wątpliwości. W sytuacji przedsiębiorców, którzy świadczą usługi w wielu miejscach, odpowiednie sformułowanie umów z pracownikami może nie być łatwe.

Wskazanie miejsca wykonywania pracy jest obowiązkowe w każdej umowie o pracę. Pracodawca i pracownik mają dużo możliwości, określając je swobodnie przy zawieraniu umowy o pracę. Nie jest możliwa zmiana lokalizacji wykonywania obowiązków pracowniczych przez jedną ze stron z pominięciem procedur kodeksowych.
Przy wskazywaniu miejsca wykonywania pracy należy uwzględnić specyfikę tej pracy. Dlatego istotne będzie to, ile czasu pracownik spędza w jednym miejscu podczas swojej pracy oraz czy pracodawca w ogóle przewidział dla zatrudnionej osoby wydzielone stanowisko pracy. Trzeba bowiem pamiętać, że nie każde miejsce wykonywania pracy musi mieć określone zaplecze techniczne, sanitarne czy socjalne.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00