comment
Porada
Data publikacji: 2006-01-25
Jak wypłacać ekwiwalent za urlop?
W razie rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracodawca ma obowiązek wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany przez pracownika urlop w okresie zatrudnienia. Momentem nabycia prawa do ekwiwalentu jest dzień rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę. Pracodawcy często mają wątpliwości dotyczące nabywania przez pracowników prawa do ekwiwalentu i zasad jego wypłacania.
Najwięcej problemów stwarza jednak samo obliczenie przysługującego pracownikowi ekwiwalentu. Do jego podstawy nie wlicza się:
• jednorazowych lub nieperiodycznych wypłat za spełnienie określonego zadania bądź za określone osiągnięcie,
• wynagrodzenia za czas gotowości do pracy oraz za czas niezawinionego przez pracownika przestoju,
• gratyfikacji (nagród) jubileuszowych,
• wynagrodzenia za czas urlopu wypoczynkowego, a także za czas innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy,
• ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy,
• dodatkowego wynagrodzenia radcy prawnego z tytułu zastępstwa sądowego,
• wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy wskutek choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną,
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka