comment
Porada
Data publikacji: 2004-06-16
Jakie ustawodawstwo stosujemy do pracowników delegowanych?
Zajmuję się sprawami kadrowymi w przedsiębiorstwie, którego charakter pracy wymaga delegowania pracowników do pracy za granicę, głównie do Szwecji. Jeden z delegowanych pracowników zachorował podczas takiego pobytu. Czy jesteśmy zobowiązani do wypłaty pracownikowi wynagrodzenia chorobowego i zasiłku chorobowego?
PROBLEM
RADA
Mają Państwo obowiązek wypłaty swoim pracownikom świadczeń pieniężnych w razie choroby, nawet jeśli pracownicy ci zostali oddelegowani do pracy do jednego z państw członkowskich UE. Pracownik delegowany podlega bowiem ustawodawstwu polskiemu przez pierwszych 12 miesięcy pracy za granicą. Termin ten może zostać przedłużony o kolejnych 12 miesięcy.
Pozostało 82% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu