Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2004-06-16

Jakie ustawodawstwo stosujemy do pracowników delegowanych?

Zajmuję się sprawami kadrowymi w przedsiębiorstwie, którego charakter pracy wymaga delegowania pracowników do pracy za granicę, głównie do Szwecji. Jeden z delegowanych pracowników zachorował podczas takiego pobytu. Czy jesteśmy zobowiązani do wypłaty pracownikowi wynagrodzenia chorobowego i zasiłku chorobowego?

PROBLEM
RADA
Mają Państwo obowiązek wypłaty swoim pracownikom świadczeń pieniężnych w razie choroby, nawet jeśli pracownicy ci zostali oddelegowani do pracy do jednego z państw członkowskich UE. Pracownik delegowany podlega bowiem ustawodawstwu polskiemu przez pierwszych 12 miesięcy pracy za granicą. Termin ten może zostać przedłużony o kolejnych 12 miesięcy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00