Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-07-10

Jak działa Elektroniczny Urząd Podawczy w ZUS

ZUS uruchomił nową usługę dla swoich klientów - Elektroniczny Urząd Podawczy. Teraz, nie wychodząc z domu, za pośrednictwem Internetu można wysłać jeden z 5 udostępnionych wniosków, które do tej pory trzeba było dostarczyć do jednostki ZUS osobiście lub wysłać pocztą. Jednak ten sposób kontaktu z urzędem wymaga zakupu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przez kwalifikowany certyfikat. Z usługi mogą korzystać zarówno płatnicy, jak i ubezpieczeni. Usługa ta ma ułatwić klientom kontakt z urzędem.

Tematem warto się zainteresować, ponieważ w przyszłości ZUS planuje wprowadzenie certyfikatów kwalifikowanych również do przekazu dokumentów ubezpieczeniowych za pośrednictwem programu służącego do przekazywania dokumentów. Przy obydwu usługach będzie można korzystać z jednego certyfikatu. Działania ZUS dotyczące elektronicznego porozumiewania się są podyktowane troską o bezpieczeństwo i wygodę klientów, wychodzą naprzeciw dawno wyczekiwanym potrzebom.

(?) Chciałbym zwrócić się do ZUS o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek. Jeżeli skorzystam z przesłania wniosku za pomocą elektronicznego przekazu, to czy dostanę jakieś potwierdzenie, że wniosek dotarł do ZUS?

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
Książka
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00