Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-12-10

W jaki sposób prawidłowo tworzyć lub zmieniać regulamin wynagradzania

Koniec roku jest okresem wprowadzania zmian w aktach prawa wewnątrzzakładowego, np. w regulaminie wynagradzania. Intencją pracodawcy jest najczęściej to, aby wraz z rozpoczęciem roku kalendarzowego zaczął obowiązywać regulamin w nowym brzmieniu. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Zapisy regulaminu trzeba bowiem uzgodnić ze związkowcami, a takie negocjacje mogą się przeciągnąć.

Obowiązek uzgodnienia treści regulaminu wynagradzania ze związkami zawodowymi to nie jedyna czynność mająca wpływ na termin wejścia w życie regulaminu wynagradzania lub zmian w jego treści. Ostateczny kształt regulaminu, uwzględniający uzgodnienia ze związkami, musi być podany do wiadomości załodze na 2 tygodnie przed wejściem w życie. Ewentualne niekorzystne zmiany dla pracowników, jakie może zawierać, nie zaczną obowiązywać automatycznie, lecz będą wymagały zastosowania wypowiedzeń zmieniających. W konsekwencji zaczną obowiązywać pracowników po upływie okresu wypowiedzenia warunków płacy. W takim przypadku istotne dla wejścia w życie niekorzystnych uregulowań dla poszczególnych pracowników będą miały 2 daty:

l data skutecznego dokonania przez pracodawcę wypowiedzenia zmieniającego,

l data upływu okresu wypowiedzenia danego pracownika.

Początek obowiązywania nowych (gorszych dla pracowników) uregulowań regulaminu wynagradzania będzie w związku z tym inny dla pracowników z krótszym okresem wypowiedzenia (np. 2-tygodniowym), a inny dla pracowników z dłuższym (np. 3-miesięcznym).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00