Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-05-16

Jak rozliczać zagraniczne podróże służbowe?

Podstawowym aktem prawnym regulującym kwestię podróży służbowych odbywanych poza granicami kraju jest rozporządzenie z 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju.

Rozporządzenie to określa wysokość oraz warunki ustalania należności przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju.
Dotyczy ono jedynie pracowników sfery budżetowej. Warunki wypłacania należności z tytułu zagranicznej podróży służbowej dla pozostałych pracowników określa pracodawca w układzie zbiorowym pracy, regulaminie wynagradzania lub w umowie o pracę, jeżeli jego pracownicy nie są objęci powyższymi aktami prawnymi.
Ważne
Zasady rozliczania zagranicznych podróży służbowych ustalone przez pracodawcę nie mogą być mniej korzystne niż zasady obowiązujące pracowników sfery budżetowej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00