Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-09-01

Czy można zastąpić druk ZUS RMUA?

Płatnicy składek zobowiązani są do comiesięcznego składania w ZUS raportów imiennych za ubezpieczonych. Podają w nich dane dotyczące przebiegu ubezpieczenia. Informacje zawarte w tych raportach płatnik składek zobowiązany jest przekazać ubezpieczonemu na piśmie, umożliwiając mu w ten sposób weryfikację danych. Często w tym celu płatnicy posługują się formularzem ZUS RMUA. Jednak przy zachowaniu wymagań ustawy możliwe jest przekazywanie ubezpieczonemu informacji w inny sposób.

Płatnicy składek mają obowiązek informowania ubezpieczonych m.in. o odprowadzonych za nich składkach na ubezpieczenia, okresach przerw w opłacaniu składek oraz wysokości wypłaconych świadczeń z ubezpieczenia społecznego. Informacja przekazywana ubezpieczonemu musi być odzwierciedleniem danych zawartych w raporcie imiennym.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00