comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-10-01
Delegowanie pracowników spoza obszaru Unii Europejskiej
Pracownicy, bez względu na kraj pochodzenia, którzy zostali legalnie zatrudnieni przez przedsiębiorcę unijnego, mogą być przez niego także oddelegowani do pracy w innym państwie UE. Przepisy prawne, które wymagają od przedsiębiorcy delegującego pracowników pochodzących z państw nienależących do Unii Europejskiej uzyskania zezwolenia na pracę, są sprzeczne z prawem wspólnotowym.
Powyższa zasada wynika z orzeczenia ETS wydanego w sprawie Źródłem sporu między belgijskim przedsiębiorstwem a francuskim Biurem ds. Migracji Międzynarodowych była następująca sytuacja: spółka budowlana z siedzibą w Belgii zatrudniała zgodnie z przepisami prawa belgijskiego obywateli Maroka. Kilkoro z nich zostało oddelegowanych do rozbiórki budynku we Francji. Spółka uzyskała dla pracowników marokańskich odpowiednie wizy wjazdowe do Francji na czas wykonywania pracy w tym kraju. W czasie kontroli miejsca pracy urzędnicy zażądali okazania francuskich pozwoleń na pracę. Ze względu na to, że pracownicy nie posiadali takich pozwoleń, na pracodawcę została nałożona kara pieniężna. Spółka odwołała się od tej decyzji, powołując się na swobodę świadczenia usług. Sąd przedłożył Trybunałowi pytanie, czy zgodnie z tą zasadą przedsiębiorca ma prawo wysyłania swoich pracowników do innych państw Wspólnoty bez względu na ich obywatelstwo.
Pozostało 53% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu