Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-09-25

Jak prawidłowo zgłaszać w ZUS oddelegowanie pracownika za granicę

Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej wiąże się z przyjęciem wspólnotowych przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Są to przepisy dotyczące zabezpieczenia społecznego pracowników delegowanych za granicę w ramach UE.

Właściwe rozumienie i prawidłowe stosowanie międzynarodowego prawa jest barierą trudną do pokonania dla polskich pracodawców. Obejmuje wiele złożonych zagadnień z zakresu prawa pracy, podatkowego oraz ubezpieczeniowego. Najwięcej jednak wątpliwości budzi kwestia uregulowań prawnych dotyczących ubezpieczeń delegowanych pracowników.

(?) Prowadzę działalność gospodarczą w Polsce i zatrudniam pracowników, za których odprowadzam składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne do ZUS. Podpisałem kontrakt w Wielkiej Brytanii i chciałbym oddelegować pracowników do realizacji tej umowy. Ustawodawstwu którego państwa będą podlegać delegowani pracownicy? Jakich formalności powinienem dopełnić w ZUS?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00