Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-03-13

wywiad

Sztuczna inteligencja odszyfrowuje zapiski lekarzy

Nedwidek: Uczenie maszynowe jest przez nas wykorzystywane od dłuższego czasu w wewnętrznych procesach, np. w taryfikacji. I tam to się sprawdza

Trzy lata temu Uniqa przejęła polskie spółki ubezpieczeniowe grupy Axa i doszło do fuzji. Jakie są jej efekty?

Marcin Nedwidek, prezes polskich spółek ubezpieczeniowych austriackiej grupy Uniqa

Marcin Nedwidek, prezes polskich spółek ubezpieczeniowych austriackiej grupy Uniqa

To była duża transakcja, wówczas druga co do wielkości na polskim rynku we wszystkich branżach. Nasze podejście polegało na szybkim podejmowaniu decyzji, w efekcie była to jedna z najszybszych fuzji na rynku finansowym w Polsce. Z tego względu że zależało nam na czasie, wiedzieliśmy, że nie wszystkie decyzje mogą być perfekcyjne, dlatego dostosowywaliśmy je dynamicznie do oczekiwanych rezultatów. Od samego początku zwiększaliśmy skalę biznesu. W 2021 r. rośliśmy poniżej rynku, ale był to wzrost o 4 proc., a często zdarza się, że w okresie fuzji firmy wykazują ujemne wyniki. W kolejnym roku zwiększaliśmy przychody już o 10–11 proc. W 2023 r. rośliśmy szybciej niż rynek – i co istotne, nie odbyło się to kosztem rentowności, a wręcz przeciwnie. W ostatnich latach, czyli w 2022 r. i w trzech kwartałach 2023 r., byliśmy najbardziej rentowną firmą w Polsce w segmencie majątkowym, jeśli mierzyć wskaźnikiem CoR (combined ratio pokazuje łącznie poziom kosztów dystrybucji, odszkodowań i świadczeń oraz kosztów administracyjnych – red.). Teraz skupiamy się na rozwoju naszego biznesu i dalszym inwestowaniu w markę. Po przejęciu Axy byliśmy niewystarczająco rozpoznawalni. Obecnie jesteśmy na poziomie 67 proc., co oznacza, że w ciągu trzech lat dwukrotnie zwiększyliśmy poziom znajomości całkowitej marki. Kontynuujemy to podejście. Chcemy być tam, gdzie była Axa tuż przed fuzją, czyli wśród trzech najbardziej rozpoznawalnych i rozważanych marek na rynku ubezpieczeniowym w Polsce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00