Artykuł
Technologia kluczem do optymalizacji biznesu
Polskie firmy są na różnym etapie cyfryzacji i mają w związku z tym różne potrzeby; technologia jest niezbędna, żeby optymalizować biznes, ale nie jest celem sama w sobie – podkreślali uczestnicy debaty zorganizowanej przez Dziennik Gazetę Prawną w ramach Cyfrowego Tygodnia
„Korzyści cyfryzacji dla przedsiębiorstw: analiza, jak cyfryzacja może zwiększać efektywność, produktywność i konkurencyjność” – to tytuł debaty, podczas której eksperci dyskutowali o wyzwaniach i barierach w cyfryzacji, wykorzystaniu sztucznej inteligencji i automatyzacji w procesach biznesowych oraz o interesujących kierunkach na przyszłość.
Czego potrzebuje biznes
Monika Mytkowska, kierownik ds. wdrożenia projektów operacyjnych w Żabka Polska, mówiła o potrzebach dotyczących cyfryzacji biznesu z perspektywy franczyzobiorców; podkreślała przy tym rolę użyteczności dostarczanych rozwiązań.
– Nasi franczyzobiorcy potrzebują indywidualnego podejścia do biznesu, analizy danych swojego przedsiębiorstwa. Naszym priorytetem jest to, by wdrażane narzędzia były intuicyjne i łatwe do wykorzystania. Wszystkie nowe rozwiązania mają wspierać franczyzobiorców w zarządzaniu sklepami oraz ułatwiać pracownikom wypełnianie codziennych obowiązków. Dzięki temu mogą dostosowywać się na bieżąco do zmian czy wyzwań rynkowych – zaznaczyła Monika Mytkowska. – Technologia nie powinna przeszkadzać w biznesie. Jej powinno być tyle, ile potrzeba – zastrzegła.
W ocenie Tomasza Sawki, dyrektora Sektora Klientów Kluczowych w Orange Polska, klienci biznesowi zainteresowani cyfryzacją oczekują obecnie przede wszystkim doradztwa i wiedzy o technologiach, które pomogą zaadresować ich najważniejsze dla nich potrzeby.