Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-08-25

Jak prawidłowo wypełnić druk Rp-7

Prawidłowe wypełnienie przez pracodawcę druku ZUS Rp-7 (zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu) ma bardzo istotne znaczenie. W dużej mierze od prawidłowości wystawienia tego dokumentu jest zależna wysokość emerytury, renty, jak również kapitału początkowego pracownika.

Jeśli w wyniku błędnego wpisania danych w ZUS Rp-7 świadczenie emerytalne lub rentowe zostanie naliczone i będzie wypłacane w zawyżonej wysokości, powstanie nadpłata tego świadczenia. W takim przypadku zobowiązany do zwrotu nienależnie pobranego świadczenia będzie nie świadczeniobiorca, ale pracodawca, który wpisał nieprawidłowe dane.
Od niedawna pracuję w księgowości i do moich obowiązków należy wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na druku Rp-7. W jaki sposób należy wykazać wynagrodzenie za dany rok, które zostało wypłacone w roku następnym?
Składniki wynagrodzenia należne za dany rok kalendarzowy, wypłacone po upływie tego roku, należy doliczyć do wynagrodzenia za rok, za który przysługują.
WAŻNE!
Nie jest istotna data wypłaty składnika wynagrodzenia, ale okres, za jaki przysługiwał ten składnik.
W sytuacji gdy w zakładzie pracy wypłata następuje do 10. dnia danego miesiąca za miesiąc poprzedni, takim przychodem może być wynagrodzenie za grudzień, które wypłacono w styczniu następnego roku. Jednak najczęściej po upływie danego roku kalendarzowego są wypłacane „trzynastki” oraz premie i nagrody roczne. Poszczególne składniki wynagrodzenia dolicza się do roku, którego dotyczą, a nie roku, w którym zostały wypłacone.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00