Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-10-10

Jak prowadzić ewidencję czasu pracy

Każdy pracodawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji czasu pracy. Prowadzi się ją dla wszystkich osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy. Obowiązek ten został ograniczony (ale niewyłączony całkowicie) w stosunku do kilku grup zatrudnionych. W tych przypadkach nie ewidencjonuje się jednak godzin pracy.

Godzin pracy nie ewidencjonuje się w przypadku pracowników zatrudnionych w zadaniowym czasie pracy, pracowników zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy oraz pracowników otrzymujących ryczałt za godziny nadliczbowe lub za pracę w porze nocnej.
W zakładzie pracy mamy elektroniczny system rejestrowania obecności pracowników (pracownicy „odbijają” karty zegarowe przy wejściu i wyjściu). Możliwe jest też w każdej chwili wydrukowanie zarejestrowanych przez system godzin przybycia i opuszczenia zakładu przez poszczególnych pracowników. Czy muszę oprócz tego prowadzić jeszcze dodatkowo ewidencję czasu pracy?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00