Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2014-01-25

Odwołanie przedsiębiorcy od ustaleń kontroli ZUS

Podczas kontroli ZUS przedsiębiorca ma obowiązek współpracować z kontrolującym go inspektorem. Płatnik jest zobowiązany do udostępnienia wszelkich ksiąg, dokumentów i innych nośników informacji związanych z zakresem kontroli oraz do udzielania wyjaśnień kontrolującemu. Płatnik ma również prawo nie zgodzić się z ustaleniami inspektora dokonanymi w toku postępowania kontrolnego. W związku z tym może on wnosić przewidziane prawem zastrzeżenia i odwołania.

W odniesieniu do płatników składek będących przedsiębiorcami (przedsiębiorstwami) ZUS musi przestrzegać nie tylko zasad kontroli wskazanych w ustawie systemowej, ale również szczegółowych ograniczeń, które nakłada na organy kontroli ustawa o swobodzie działalności gospodarczej.

Zakres kontroli powinien zostać szczegółowo wskazany w upoważnieniu do przeprowadzenia kontroli, okazywanym płatnikowi w dniu wszczęcia postępowania. Płatnik powinien dokładnie zapoznać się z treścią upoważnienia, ponieważ inspektorowi kontroli nie wolno wykraczać poza wskazany w nim zakres.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00