Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-08-01

Mniej formalizmu, więcej rozmowy (1)

Pułapki i błędy w procesie oceny pracowników

Mało jest czynników, które tak bardzo szkodzą efektywności zatrudnionych w przedsiębiorstwie osób, jak niewłaściwie prowadzony system ocen okresowych. Co zrobić, aby oceniać rzetelnie i skutecznie? Odpowiedź jest (pozornie) prosta: unikać błędów w ocenianiu. Warto więc wiedzieć, jakie błędy mogą się nam przydarzyć najczęściej.

W ostatnich latach pojawiło się w Polsce niepokojące zjawisko, które można nazwać „modą na ocenianie”. Przedstawiciele zarządów i działów personalnych wielu firm uznali, iż jednym z podstawowych warunków przekształcenia tradycyjnego działu kadr w nowoczesny „Departament Zarządzania Zasobami Ludzkimi” jest wprowadzenie systemu ocen pracowników. Decyzje tego rodzaju podejmowane bywają pochopnie.
Błędy organizacyjne
Wciąż jeszcze w niektórych przedsiębiorstwach panuje przekonanie, że wystarczy wziąć formularze używane w zaprzyjaźnionej firmie, przejąć używane w niej procedury i już można przystępować do dokonywania oceny. Nic bardziej mylnego. Opracowanie efektywnego systemu ocen okresowych to zagadnienie, z którym każda organizacja musi uporać się samodzielnie. Jestem pewna, że przeprowadzenie procesu oceny według identycznych procedur w dwóch różnych przedsiębiorstwach oznacza, że przynajmniej w jednym z nich omawiany proces przebiegał niewłaściwie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00