Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-08-01

Kiedy nie można żądać od pracownika zwrotu kosztów szkolenia?

Kiedy nie można żądać od pracownika zwrotu kosztów szkolenia?, sygn. I PKN 110/98

Pracownik ma obowiązek zwrócić koszty szkolenia, gdy wynika to z uzgodnienia stron stosunku pracy (wyrok Sądu Najwyższego z 14 maja 1998 r., I PKN 110/98, OSNP 1999/10/338).

Dariusz M. zatrudniony na stanowisku kierownika działu marketingu w spółce „S-P” 14 czerwca 1996 r. został skierowany na 4-tygodniowy kurs językowy do Anglii. Wyjazd nastąpił na podstawie polecenia służbowego dyrektora spółki, który oświadczył pozwanemu pracownikowi, iż po jego ukończeniu będzie zobowiązany do przepracowania w spółce 3 lat. Jednak nie określono zasad zwrotu poniesionych przez spółkę kosztów szkolenia związanych z uczestnictwem delegowanego pracownika w kursie. Wprawdzie krótko przed wyjazdem dyrektor spółki polecił kierowniczce działu kadr sporządzenie stosownego oświadczenia obciążającego delegowanego pracownika zwrotem kosztów szkolenia w razie wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę, ale powód wyraźnie odmówił jego podpisania.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00