comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-08-01
Kiedy nie można żądać od pracownika zwrotu kosztów szkolenia?
Kiedy nie można żądać od pracownika zwrotu kosztów szkolenia?, sygn. I PKN 110/98
Pracownik ma obowiązek zwrócić koszty szkolenia, gdy wynika to z uzgodnienia stron stosunku pracy (wyrok Sądu Najwyższego z 14 maja 1998 r., I PKN 110/98, OSNP 1999/10/338).
Dariusz M. zatrudniony na stanowisku kierownika działu marketingu w spółce „S-P” 14 czerwca 1996 r. został skierowany na 4-tygodniowy kurs językowy do Anglii. Wyjazd nastąpił na podstawie polecenia służbowego dyrektora spółki, który oświadczył pozwanemu pracownikowi, iż po jego ukończeniu będzie zobowiązany do przepracowania w spółce 3 lat. Jednak nie określono zasad zwrotu poniesionych przez spółkę kosztów szkolenia związanych z uczestnictwem delegowanego pracownika w kursie. Wprawdzie krótko przed wyjazdem dyrektor spółki polecił kierowniczce działu kadr sporządzenie stosownego oświadczenia obciążającego delegowanego pracownika zwrotem kosztów szkolenia w razie wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę, ale powód wyraźnie odmówił jego podpisania.
Pozostało 61% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right