Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-10-10

Co się zmieniło w Kodeksie pracy po wprowadzeniu telepracy

Nowelizacja Kodeksu pracy wprowadzająca regulację telepracy wchodzi w życie w październiku br. Warto zapoznać się z nowymi unormowaniami, nawet jeżeli na dzień dzisiejszy Państwa firma nie zatrudnia telepracowników. Wszyscy są bowiem zgodni, że wraz z rozwojem technologii telekomunikacyjnych liczba osób pracujących na odległość będzie rosła.

Aby zatrudnienie w formie telepracy było możliwe, pracownik musi:

l być zatrudniony stale poza firmą (nie chodzi tu wyłącznie o jej siedzibę, ale także wszelkie oddziały i filie),

l pracować przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, np. internetu,

l przekazywać pracodawcy wyniki swojej pracy np. za pośrednictwem tych samych środków komunikacji, które służą mu do pracy.

Kto może być inicjatorem wprowadzenia telepracy

Nie tylko pracodawca, np. ze względu na redukcję kosztów lub chęć pozyskania pracowników zamieszkałych w innych częściach kraju, może chcieć wprowadzić system telepracy. Może na tym zależeć także pracownikom, którzy np. ze względu na konieczność zapewnienia opieki dzieciom lub starszym członkom rodziny woleliby pracować w domu.

Wniosek o świadczenie pracy w formie telepracy może złożyć zarówno pracodawca, jak i pracownik. Pracodawca w miarę możliwości powinien uwzględnić wniosek pracownika.

Jeżeli pracodawca wyrazi zgodę na prośbę pracownika, a osoba ta będzie pierwszą osobą zatrudnioną w zakładzie na warunkach telepracy, powinien niezwłocznie zawrzeć porozumienie lub wydać regulamin określający warunki stosowania telepracy w jego firmie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00