Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-10-10

Jakie są terminy wypłaty należności pracowniczych

Często zdarza się, że pracownicy odchodzący z pracy chcą natychmiastowej regulacji swoich należności. Tymczasem pracodawca nie zawsze musi wypłacać pracownikowi wszystkie należności w dniu rozwiązania stosunku pracy.

Data wypłaty poszczególnych należności pracowniczych jest określona wprost przepisami lub wykładnią prawa. Znajomość terminów wymagalności świadczeń dla pracowników jest niezwykle ważna, gdyż umożliwia prawidłową (terminową) wypłatę. Przekazanie pieniędzy wcześniej pozbawia pracodawcę odsetek, które bank nalicza od środków znajdujących się na jego koncie. Przekazanie pieniędzy za późno może skutkować sankcjami ze strony PIP i koniecznością zapłaty odsetek pracownikowi.

(?) Nasz pracownik notorycznie w dniu wypłaty wynagrodzenia nie stawia się w kasie po jego odbiór. Odbiera je dopiero wtedy, gdy kończą mu się pieniądze z poprzedniej wypłaty (przeważnie między 5. a 15. dniem następnego miesiąca). W naszym regulaminie pracy jako dzień wypłaty określono 27. dzień miesiąca, za który wynagrodzenie przysługuje. Czy nie wypłacając pracownikowi wynagrodzenia w terminie (z jego winy) nie naruszamy przepisów?

W tym przypadku późniejsza wypłata wynagrodzenia nie jest naruszeniem przepisów. Obowiązkiem pracownika jest współdziałanie przy wykonaniu zobowiązania przez zakład pracy, jakim jest wypłata wynagrodzenia (w określonym terminie). Brak tego współdziałania powoduje, że nie można Państwu zarzucić nieterminowej wypłaty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00