Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-12-25

Jak zawierać kontrakty menedżerskie

Kontrakt menedżerski to umowa, na podstawie której menedżer zobowiązuje się do prowadzenia przedsiębiorstwa na rachunek i ryzyko tego przedsiębiorstwa w zamian za wynagrodzenie. Kontrakt powinien być zawarty na piśmie między daną osobą lub przedsiębiorcą prowadzącym działalność na własny rachunek a firmą (przedsiębiorstwem). Ukształtowanie wynagrodzenia menedżera podlega zasadzie swobody umów. Swoboda ta zostaje jednak w znacznym stopniu ograniczona, gdy menedżer ma zarządzać przedsiębiorstwem państwowym.

WSZYSTKO NA TEMAT... pozapracowniczych form zatrudnienia
Jedną z umów wykorzystywanych w praktyce do zatrudniania osób kierujących firmą jest kontrakt menedżerski, nazywany również umową o zarządzanie lub umową o powiernictwo nad przedsiębiorstwem. Zawarcie kontraktu menedżerskiego jest korzystne zarówno dla zarządcy, jak i przedsiębiorcy. Pozwala bowiem na ograniczenie kosztów, które są największe przy zawieraniu umów o pracę.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00