Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-01-16

Jakie są uprawnienia inspektora pracy w zakresie kontroli?

Inspektor pracy posiada szerokie uprawnienia w zakresie podejmowania czynności kontrolnych. Ich znajomość pozwala pracodawcy uniknąć niepotrzebnych nieporozumień w trakcie przeprowadzanej kontroli.

Kontrola ma na celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie przestrzegania prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz udokumentowanie dokonanych ustaleń w formie protokołu z kontroli.
Właściwość miejscowa, zakres przedmiotowy i podmiotowy działania inspektora pracy
Inspektor pracy działa w ramach terytorialnej właściwości Okręgowego Inspektoratu Pracy. Przedmiotem jego kontroli jest przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz szeroko rozumiana prawna ochrona pracy, np.: przestrzeganie przepisów dotyczących stosunku pracy, wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, czasu pracy, urlopów, uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem, zatrudniania młodocianych i osób niepełnosprawnych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00