Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-03-01

Jakie wsparcie otrzymują zakłady pracy chronionej?

Przepisy dotyczące wspierania zatrudniania osób o orzeczonym stopniu niepełnosprawności w sposób szczególny traktują zakłady pracy chronionej. Wynika to z ich kluczowej roli w promowaniu zatrudniania osób niepełnosprawnych ze względu m.in. na bardzo wysoki obowiązkowy wskaźnik zatrudnienia takich osób.

Pracodawca prowadzący działalność gospodarczą przez okres co najmniej 12 miesięcy, zatrudniający nie mniej niż 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, uzyskuje status pracodawcy prowadzącego zakład pracy chronionej, jeżeli przez 6 miesięcy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosił:
• co najmniej 40%, w tym co najmniej 10% ogółu zatrudnionych stanowią osoby zaliczone do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, albo
• co najmniej 30% niewidomych lub psychicznie chorych, albo upośledzonych umysłowo zaliczonych do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności.
WAŻNE!
Zakład pracy musi spełniać także dodatkowe warunki, m.in. w zakresie bhp.
Uzyskanie pomocy finansowej jest również możliwe przez innych pracodawców (z reguły w mniej korzystnym zakresie), jednak większość skierowana jest konkretnie do zakładów pracy chronionej.
Można tu wymienić:
• dofinansowanie składek na ubezpieczenia społeczne,
• dofinansowanie wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych,
• zwrot kosztów przystosowania stanowiska pracy do wykonywania pracy przez pracownika niepełnosprawnego,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00