Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-03-01

Czy biuro rachunkowe ponosi odpowiedzialność za błędne wykonywanie obowiązków w imieniu płatnika składek?

Gdy przedsiębiorca nie chce sam prowadzić dokumentacji ubezpieczeniowej i rachunkowej, wykonywanie obowiązków w zakresie jej sporządzania i przekazywania może zlecić do biura rachunkowego. Celowe jest wówczas zawarcie z biurem umowy cywilnoprawnej o świadczenie usług.

Zawarta umowa nie zwalnia przedsiębiorcy z odpowiedzialności za błędy popełnione przez biuro rachunkowe. Musi on liczyć się z negatywnymi konsekwencjami błędnego wyboru biura rachunkowego i braku nadzoru nad wywiązywaniem się przez biuro z obowiązków, które ma wykonywać w imieniu płatnika składek.
Zamierzam podpisać umowę z biurem rachunkowym o prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Co należy zrobić, aby biuro mogło składać deklaracje, a ja jako przedsiębiorca wpłacałbym należny podatek i składki?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00