Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2005-02-01

Jak prawidłowo zawrzeć z pracownikiem umowę o pracę?

Umowa o pracę jest najważniejszym dokumentem, z którego wynikają prawa i obowiązki stron stosunku pracy. Prawidłowe jej sporządzenie gwarantuje w wielu przypadkach uniknięcie ewentualnych sporów i niejasności między pracodawcą a pracownikiem.

W dobrze skonstruowanej umowie o pracę powinny znaleźć się elementy, takie jak: wyraźne wskazanie stron umowy i jej rodzaj, data zawarcia umowy oraz szczegółowe warunki pracy i płacy, obejmujące co najmniej rodzaj pracy, miejsce wykonywania pracy, wynagrodzenie za pracę, wymiar czasu pracy oraz termin rozpoczęcia pracy.
Elementy te stanowią minimum, które powinna zawierać każda umowa o pracę. Nie ma przeszkód, aby strony zapisały w niej jeszcze inne postanowienia, np. szczegółowe określenie warunków wynagrodzenia.
Jestem właścicielem dużego zakładu zajmującego się wykonywaniem usług związanych z kopiowaniem, drukowaniem wielkoformatowym itp. Mam zamiar zatrudnić na umowę zlecenia kilka dodatkowych osób. Czy będzie to prawidłowe, jeżeli dotychczas wszyscy byli zatrudniani przy tego rodzaju pracach na podstawie umowy o pracę?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00