Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-02-01

Jak ustalić liczbę ubezpieczonych i pracowników w deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA?

Płatnicy składek w deklaracji rozliczeniowej składanej w ZUS muszą wykazywać w bloku III pola 01 i 02 tego dokumentu liczbę ubezpieczonych oraz liczbę pracowników w przeliczeniu na pełny etat. W zależności od okresu inne były zasady uwzględniania niektórych osób w tych obliczeniach. Ze względu na nieprawidłowości w tym zakresie wykazane w czasie kontroli ZUS inspektor prowadzący kontrolę zobowiązuje płatnika do złożenia prawidłowo sporządzonych korekt deklaracji. Korekta powinna być sporządzona w ciągu 30 dni. Ze względu na tak krótki termin warto wcześniej we własnym zakresie sprawdzić prawidłowość wypełnionych deklaracji.

Odmienne zasady ustalania liczby ubezpieczonych i pracowników zatrudnionych na pełny etat dotyczą uwzględniania w tych obliczeniach osób przebywających na urlopach bezpłatnych lub wychowawczych, powołanych do odbycia zasadniczej służby wojskowej czy czasowo wykonujących pracę za granicą. W różnych okresach zasady te ulegały zmianom, co mogło być przyczyną nieprawidłowego sporządzenia deklaracji za dany miesiąc.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00