Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-05-01

Czy pracodawca może żądać zwrotu nienależnie wypłaconych pracownikowi świadczeń rodzinnych?

Ustawa o świadczeniach rodzinnych obowiązuje już od roku. Brak jednolitego stanowiska w sprawie zasad wypłacania zasiłków i potrzebnych do tego dokumentów spowodował, że pracodawcy nie chcąc pozbawiać pracowników należnych zasiłków wypłacali je „zaliczkowo”. Z czasem okazało się, że niektórzy pracownicy w ogóle nie mieli prawa do zasiłku i dodatku albo przysługiwały im w okresie krótszym niż ten, za który zostały wypłacone.

Jeżeli świadczenie rodzinne zostało wypłacone w wyniku błędu pracodawcy, on poniesie konsekwencje swojego działania i będzie musiał zwrócić wypłacone zasiłki. Jeśli jednak nastąpiło to z winy pracownika, jego należy zobowiązać do zwrotu nienależnie pobranego świadczenia wraz z ustawowymi odsetkami. Obowiązek zwrotu wypłaconych zasiłków rodzinnych wraz z dodatkami ulega przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia uprawomocnienia się decyzji. Nie można jednak domagać się zwrotu tych należności po upływie 10 lat od terminu ich pobrania.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00