Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-05-01

Jak prawidłowo sporządzić umowę o pracę?

Stosunek pracy powstaje najczęściej na podstawie umowy o pracę. Jest to podstawowy dokument zawierany między pracodawcą a pracownikiem. Jego wadliwe sporządzenie może spowodować nieważność zawartego stosunku pracy.

Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli nie została ona zawarta w takiej formie, pracodawca powinien najpóźniej w dniu rozpoczęcia przez pracownika pracy potwierdzić mu na piśmie ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej warunków. Przepisy określają minimum elementów, które powinna zawierać umowa o pracę. Jednak strony stosunku pracy mogą ustalić w umowie o pracę jeszcze inne dodatkowe zapisy, które nie są obligatoryjne. Niezbędne elementy umowy to:
• strony umowy,
• rodzaj umowy,
• data jej zawarcia oraz
• warunki pracy i płacy, w tym: rodzaj pracy, miejsce wykonywania pracy, wynagrodzenie za pracę odpowiadające rodzajowi pracy, ze wskazaniem składników wynagrodzenia, wymiar czasu pracy, termin rozpoczęcia pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00