Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-02-10

Jakie są zasady wykonywania pracy w niedziele i święta?

Praca w niedziele i święta jest dopuszczalna tylko w wyjątkowych sytuacjach, czyli odnosi się do ściśle określonych prac. Jeśli jednak dojdzie do jej wykonywania, pracodawca jest zobowiązany dodatkowo zrekompensować pracownikowi taką pracę.

Wychodząc naprzeciw potrzebom zarówno pracodawców, jak i przede wszystkim pracowników ustawodawca wprowadził możliwość (na wniosek pracownika) pracy głównie w niedziele i święta. Tak zwany system pracy weekendowej polega na wykonywaniu pracy jedynie w piątki, soboty, niedziele i święta. Tylko w odniesieniu do pracowników pracujących w tym systemie nie obowiązują postanowienia obligujące pracodawcę do rekompensowania pracy w te dni.
 
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00